اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

درد و دل اصحاب رسانه با استاندار کرمانشاه/ بازوند: مطبوعات باید مطالبه‌گر حقوق مردم باشند

استاندار کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار امروز پای درد و دل اصحاب رسانه نشست و گفت: پاسخگویی حق رسانه‌ها است در صورت عدم پاسخگویی مدیران، به صورت موردی با لحاظ نمره منفی، قطعا برخورد خواهم کرد.

درد و دل اصحاب رسانه با استاندار کرمانشاه/ بازوند: مطبوعات باید مطالبه‌گر حقوق مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست هم‌اندیشی و آیین نکوداشت روز خبرنگار استان کرمانشاه امروز با حضور مدیران مسؤول رسانه‌ها، مدیران کلان استان و مسؤولان خانه مطبوعات و اداره‌کل ارشاد استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

در این نشست برخی از مسؤولان نشریات و رسانه‌های استان ابرازنظر کرده و پس از آن معاون‌ها و مدیران کل حاضر در جلسه و استاندار به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

کامران سعادت، مدیر مسؤول نشریه باختر از وضعیت نشریات مکتوب و لزوم حمایت از این نشریات سخن گفت و درخواست کرد، با توجه به معافیت قانونی نشریات از مالیات، هماهنگی لازم جهت اجرای این قانون و عدم اخذ مالیات از رسانه‌ها و نشریات انجام شود.

هیچ حمایتی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها نمی‌شود

رضا کبودی، سردبیر خبرگزاری کرمانشاه در این جلسه با انتقاد از عدم پاسخگویی برخی مسؤولین استان، ادامه داد: باید پذیرفت که برخی از مدیران شما اصلا پاسخگو نیستند، چرا برخی از آن‌ها اصولا عملکردی ندارند و البته برخی از این ادارات عملکرد داشته اما در عدم تعامل با رسانه قرار گرفته‌اند.

کبودی با مطرح کردن خواست خبرنگاران خبرگزاری های استان، گفت: خبرنگاران خبرگزاری‌ها حق‌التحریری هستند و با توجه به شیوع کرونا این حق‌التحریر بسیار کاسته شده است اما علی‌رغم برخی از حمایت از نشریه مکتوب هیچ حمایتی از این خبرنگاران نمی‌شود.

رشد قارچ‌گونه فیک‌نیوزها با حمایت استانداری

سروش زنگنه، سردبیر خبرگزاری موج با انتقاد از ارتباط استانداری با فیک‌نیوزها، اظهار داشت: اقای استاندار پس از خروج شما از استان، از شما به نیکی یاد نخواهد کرد، چرا که در دوره شما فیک‌نیوزها  بر رسانه‌های رسمی اولویت داده شده و حجم بسیاری که فیک‌نیوزها کسب کرده‌اند از حوزه استانداری است.

زنگنه با انتقاد عملکرد  خانه مطبوعات، گفت: با رویکرد خسته انحصارطلبانه و فرتوت خانه مطبوعات نمی‌توان عملکرد مناسبی از  آن‌ها داشته باشیم.

پیشکسوتان خانه مطبوعات را نباید فرتوت خواند

فریدون معتمدیان، رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات با انتقاد از برخی مدیران مسؤول حاضر، گفت: نقد حق رسانه است اما انتقاد نیازمند ادبیات و گفتمان مناسب است و رعایت ادب و انصاف در ابراز نظرها بسیار مهم است.

معتمدیان یادآور شد: پیشکسوتان را نباید فرتوت خواند و این ادبیات زیبنده نیست.

نقد با تمسخر تفاوت دارد

حاتمی، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه، گفت: نقد با تمسخر تفاوت دارد همه ما نقد را قبول داریم، اما تمسخر تفاوت دارد در بعضی جاها به جای نقد دست به تمسخر می‌زنند.

وی ادامه داد: بیکاری که سال‌ها در این استان  ریشه دوانده است و نمی‌شود یک شبه و دو شبه آن را حل کرد اما از زمان مدیریت جدید این امار از نرخ بیکاری 22 درصد به 17 رسیده است.

حاتمی اضافه کرد: سیاست اشتغال در استان بر حفظ و توسعه واحدهای موجود و جذب سرمایه‌گذاری است و نتیجه این سیاست کاهش نرخ بیکاری بوده است.

رسانه‌ها در کنار استانداری در احقاق حق مردم استان تلاش کنند

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه در پاسخ گویی به انتقادات مطرح شده، اظهار داشت: مطبوعات باید مطالبه‌گر باشند، اما مطالبه منافع استان و مردم را در نظر گرفته شود.

هوشنگ باروند ادامه داد: نقد نیازمند برنامه اطلاعات دقیق است و ما برای توسعه استان گام برداشتیم و انتظار داریم در این بحث رسانه در کنار ما در احقاق حق مردم استان تلاش کنند.

وی ادامه یادآور شد: در راستای توسعه استان اقدام به رایزنب و جذب مشارکت خارجی کرده‌ایم اما در یکی از استان کشور نسبت به حضور سرمایه‌گذار در استان اعتراض می‌شود و متاسفانه برخی از رسانه‌ها همگام با این استان قلم می‌زنند، در این موضوع کدام یک از رسانه‌های استان در راستای توسعه و پیشرفت استان با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی وارد شده است.

بازوند در پایان، خاطرنشان کرد: پاسخگویی حق رسانه‌ها بوده و قطعا مدیران استان نسبت به عملکرد خود و مطالبات مردم باید پاسخگو باشند و در این خصوص به صورت موردی قطعا با لحاظ نمره منفی قطعا برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول