اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست وزیر خارجه تل‌آویو از کشورهای آمریکای لاتین برای ممنوع کردن حزب‌الله

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با سفیران کشورهای آمریکای لاتین در فلسطین اشغالی، از آنها خواست فعالیت حزب‌الله را در کشورهایشان ممنوع اعلام کنند.

درخواست وزیر خارجه تل‌آویو از کشورهای آمریکای لاتین برای ممنوع کردن حزب‌الله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه فشارهای رژیم صهیونیستی با حمایت واشنگتن بر کشورهای مختلف برای تروریستی و ممنوع اعلام کردن فعالیت‌های جنبش مقاومت «حزب‌الل» لبنان، تل‌آویو این بار از کشورهای آمریکای لاتین چنین درخواستی را داشت.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با سفرای کشورهای آمریکای لاتین در فلسطین اشغالی دیدار کرده و از آنها خواست که به دولت‌هایشان برای ممنوع کردن حزب‌الله در کشورهای خود فشار بیاورند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، اشکنازی در این دیدار با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه حزب‌الله، گفت: «تروریسم بر همه کشورها اثر گذاشته و باید به روش متقابل با آن مبارزه کنیم. بهترین راه برای این کار، تحریم کردن حزب‌الله است. برخی از کشورهای شما از این سازمان آسیب دیده‌اند... اگر شاهد پیشرفت در این موضوع در آمریکای لاتین باشیم، قدردان آن خواهیم بود».

این روزنامه همچنین نوشت که کشورهای آرژانتین، بحرین، کانادا، کلمبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، هلند، پاراگوئه، امارات عربی متحده، انگلیس و آمریکا، جنبش حزب‌الله را به صورت کلی به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسند.

پیش از این، نزدیک به ۲۳۰ نماینده و قانون‌گذار اروپایی طی نامه‌ای که تحت تاثیر القائات صهیونیست‌ها قرار داشت، از اتحادیه اروپا خواستند شاخه سیاسی حزب‌الله را نیز مانند شاخه نظامی آن، تروریستی اعلام کرده و فعالیت‌های آن در تمام کشورهای اروپایی را ممنوع کند. (جزئیات بیشتر)

 

 

به نوشته جروزالم‌پست، اشکنازی همچنین به موضوع انفجار مهیب انبار مواد منفجره در بندر بیروت نیز اشاره کرده و اظهار داشت: «هنوز مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است. ما وقایع را همانطور که پیش می‌رود، دنبال می‌کنیم. به نظر یک حادثه می‌آید».

در حالی که کابینه رژیم صهیونیستی تا چند روز پیش تمام شهرهای لبنان را به بمباران و نابود کردن زیرساخت‌های آن تهدید می‌کرد، اما وزیر خارجه این رژیم امروز برای نشان دادن چهره بشردوستانه از خود، به سفرای کشورهای آمریکای لاتین گفت که تل‌آویو آماده است برای بیروت کمک ارسال کند.

بر این اساس، اشکنازی درباره طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» نیز مدعی شد که این طرح «چارچوبی برای حل مناقشات» منطقه است اما فلسطینی‌ها نمی‌خواهند به میز مذاکره بازگردند.

وی سپس با درخواست غیرمستقیم از تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری مذاکرات سازش، افزود: «من درک نمی‌کنم که مخالفت آنها چه نفعی برایشان دارد. از هرکسی که بر فلسطینی‌ها نفوذ دارد می‌خواهم که آنها را برای بازگشت به میز مذاکره قانع کند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول