اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: بعید است ترامپ و کیم قبل از انتخابات آمریکا دیدار کنند

مشاور ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت، بعید به‌نظر می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی دیداری میان رهبران آمریکا و کره شمالی صورت گیرد.

سئول: بعید است ترامپ و کیم قبل از انتخابات آمریکا دیدار کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مون چونگ دو» مشاور ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی در امور دیپلماتیک و امنیتی گفت دیدار مجدد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی در سال جاری میلادی بعید به‌نظر می‌رسد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این مقام کره‌ای روز چهارشنبه گفت، از آنجا که شرایط لازم برای توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ وجود ندارد، بعید است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، با برگزاری چنین دیداری موافقت کند.

چونگ دو گفت: «در این‌که "غافلگیری اکتبر" در کار باشد شک دارم، نه فقط به‌خاطر زمان بندی تنگاتنگی که در آستانه انتخابات آمریکا وجود دارد، بلکه از این نظر که ترامپ چیزی برای ارائه دادن به کره شمالی ندارد».

وی افزود: «کیم [در چنین دیداری] شرکت نخواهد کرد. او در [نشست] هانوی اعتمادش [به دولت ترامپ] را از دست داد. او نمی‌تواند اشتباه دیگری را تحمل کند».

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ این هفته در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های چاپ کره جنوبی گفته بود ممکن است رئیس‌جمهور آمریکا برای تقویت شانس پیروزی در انتخابات امسال، بار دیگر با کیم دیدار کند.

مذاکرات اتمی میان آمریکا و کره شمالی از سال گذشته میلادی و پس از دیدار ناکام ترامپ با کیم در هانوی، متوقف شده است.

رهبر کره شمالی چندی قبل ضمن مخالفت با درخواست آمریکا برای خلع سلاح اتمی این کشور، تأکید کرد توانمندی‌های اتمی که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است. کیم در جلسه‌ای  با کهنه ‌سربازان ارتش این کشور گفت این بازدارندگی «مؤثر و مطمئن» پیونگ‌یانگ است که آینده و امنیت ملی دائمی برای کره شمالی به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول