اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امر به معروف و نهی از منکر نوعی خودسازی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس این سنت الهی را نوعی خودسازی، دگرسازی و هدایتگری خواند و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید به دنبال نجات افراد بود.

امر به معروف و نهی از منکر نوعی خودسازی است

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از اقلید، سلیمان مهدوی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، دادستان، فرمانده سپاه و برخی دیگر از مسؤولان شهرستانی و اعضای این شورا و نیز نمایندگان ائمه جمعه برخی از شهرستان‌های شمال فارس در سالن اجتماعات شهید شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد، با تأکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت است، عنوان داشت: اجرای برنامه‌های مناسبتی ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر فارس بیان داشت: مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری نوعی امر به معروف و مورد تأکید ستاد بوده و تذکر به مردم و سازمانها برای رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی از رویکردهای آن است.

مهدوی به انواع امربه معروف و نهی از منکر در جامعه و چگونگی اجرای و احیای آن اشاره کرد و گفت: اثرگذاری در امربه معروف و نهی از منکر قطعی است اما ممکن است زمان بر باشد.

وی بر لزوم امربه معروف و نهی از منکر در چارچوب قانون و قوانین ستاد و با روشی صحیح و مناسب تأکید داشت و گفت: امربه معروف و نهی از منکر نوعی خودسازی، دگرسازی و هدایت گری است.

مهدوی با بیان اینکه مطالبه‌گری بخشی از امربه معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: مأموریت امر به معروف و نهی از منکر نجات دادن است بنابراین مطالبه گری باید درست صورت گیرد.

مبلغ واقعی دین باشیم

در ادامه جلسه امام جمعه اقلید اظهار داشت: عدم اجرا و عدم وجود امکانات لازم برای تحقق و احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب کم رنگ شدن معروف و پررنگ تر شدن منکرات در جامعه و در نتیجه رنجش و مشکلات و ناهنجاری های بسیار شده است.

طالبی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن در جامعه سخن گفت و اظهار داشت: امر به معروف قانون دارد و باید بر اساس اصولش اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید هوا و هوس را کنار گذاشت، بر وظیفه تک تک افراد برای احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و عنوان کرد: باید دلسوز دین و مبلغ واقعی آن باشیم .

به گزارش فارس، در پایان جلسه طی حکمی حجت‌الاسلام طالبی به عنوان رئیس و حجت‌الاسلام مصطفی ایمنی به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اقلید معرفی شدند.
سپس با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس و همراهی مسؤولان شهرستانی، دفتر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اقلید افتتاح شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول