اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

احتمالات مختلف درباره اربعین ۹۹ بررسی شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین حسینی و لزوم آمادگی لازم برای برنامه‌های جایگزین در صورت برگزارنشدن این حماسه اشاره شد.

احتمالات مختلف درباره اربعین ۹۹ بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس،  نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز ۱۴ مرداد به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزاری شد.

در این نشست، محمد آزاد، سرپرست معاونت عتبات عالیات، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی، مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائرین عتبات، محسن نظافتی و حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مدیران دفاتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در عراق از بررسی‌ها  و کارشناسی‌های انجام شده در خصوص احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین آینده گزارش دادند.

همچنین علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در خصوص مراسم اربعین حسینی در دو حوزه داخل کشور و عراق در حال پیگیری است، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات ستاد مرکزی اربعین و شرایط عراق سناریوهای مختلف در حال طراحی است. 

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج هم خاطرنشان کرد: با تشکیل این معاونت در سازمان حج، فعالیت‌ها در حوزه عتبات متمرکز شده و سناریوهای مختلف در خصوص مراسم اربعین با نظر کارشناسان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال آماده شدن است و با توجه به شرایط پیش رو به‌روزرسانی نیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست بر لزوم رعایت تمام ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا در برنامه‌ریزی‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: در خصوص مراسم اربعین حسینی باید در انتظار تصمیم میزبان عراقی بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از دست اندرکاران کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست که در صورت برگزار نشدن مراسم اربعین، آمادگی لازم را برای برنامه‌های جایگزین داشته باشند و با فعالیت گسترده در فضای مجازی در مسیر انتقال فضای اربعین و رنگ و عطر حسینی گام بردارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول