اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فرصت یک ماهه وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح سامانه ثبت املاک

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی بعد از تایید ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم توسط شورای نگهبان طی یک بازه زمانی یکماهه فرصت دارد تا سامانه را اصلاح کند.

فرصت یک ماهه وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح سامانه ثبت املاک

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مصوبه امروز مجلس درباره ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم (مالیات  برخانه های خالی)، اظهار داشت این نمایندگان مجلس امروز این قانون را به تصویب رساندند که برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شد و انشاالله پس از تائید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی بعد از تایید ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم توسط شورای نگهبان طی یک بازه زمانی یکماهه فرصت دارد تا سامانه را اصلاح کند و مالکان هم باید طی دو ماه خانه های خود را در سامانه ثبت کنند. خانه‌هایی هم دارای مستاجر است در سامانه تکمیل خواهد شد و مشخص می‌شود که کدام یک از خانه‌ها خالی است و از آن‌ها مالیات اخذ خواهد شد.

طغیانی تصریح کرد: ‌از خانه های خالی معادل ۶ برابر مالیات بر درآمد اجاره در سال اول به شکل ماهیانه مالیات اخذ می‌شود و در مورد خانه‌های نوساز نیز ۱۲ ماه است که چهار ماه مهلت اعلام دارند که تقریباً شانزده ماه می‌شود و برای خانه های انبوه سازی ۱۸ ماه که چهار ماه مهلت برای بحث تشویق برای ساخت مسکن مهلت بیشتری دارند.انشالله این قانون اثرات خوبی بر حوزه مسکن بگذارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس که دو فوریت آن امروز به تصویب نمایندگان مجلس رسید، نیز گفت: این لایحه به وضعیت امروز شرکت‌هایی که در تملک و کنترل دولت هستند کمک می کند تا از فضای موجود بورس و رونق بورس برای افزایش سرمایه و سرمایه‌گذاری جدید استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این لایحه به شرکت‌هایی که تحت تملک یا کنترل وزارتخانه‌ها، سازمانها، موسسات دولتی، بانک‌ها، موسسات اعتباری، بنیادها، شرکت‌های بیمه، شهرداری‌ها و ...هستند، اجازه می دهد تا از محل افزایش سرمایه به قیمت مندرج در تابلو بوس و عرضه اولیه تامین مالی و در شرکت سرمایه گذاری جدید صورت دهند

به گفته طغیانی، این اقدام سبب عمق بخشی بیشتر به باز شده و سهام شناور شرکت‌ها را افزایش و منابعی را ایجاد می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند در توسعه واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاری کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در ماده 2 این لایحه یک معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده که اگر شرکت‌ها این افزایش سرمایه را صورت دهند تا سقف ۲۰ درصد این مبلغ افزایش سرمایه آنها از سود سال ۹۸ می‌تواند مشمول مالیات به نرخ صفر شود که این مشوق بسیار خوبی برای شرکت‌هایی که از این استفاده می‌کنند، است.

وی افزود: آقای قالیباف رئیس مجلس بر تقویت بورس تاکید داشتند و این در راستای بسته اقتصادی رئیس مجلس هم قرار داشت و امروز مجلس همراه خوبی داشت و با دو سوم رای دو فوریت افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را تصویب کرد که البته این موضوع در  شورای هماهنگی سران قوا هم مطرح شده بود که مقرر شد اگر مجلس آمادگی را دارد آن را در پیش بگیرند که چون با سیاست های مجلس یازدهم همراه بود امروز مطرح و مجلس هم استقبال خوبی کرد و امیدواریم این لایحه به ثبات و پایداری بورس و تقویت شرکت‌های دولتی کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول