اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رئیس جمهور فیلیپین برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا را ممنوع کرد

رئیس جمهور فیلیپین دستور داده نیروهای مسلح این کشور در رزمایش آمریکا در دریای چین جنوبی مشارکت نداشته باشند.

رئیس جمهور فیلیپین برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا را ممنوع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور فیلیپین به مقامات ارشد نیروهای مسلح این کشور دستور داده هیچگونه رزمایشی با آمریکا را در دریای چین جنوبی برگزار نکنند.

به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر» «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین برگزاری رزمایش دریایی با آمریکا را در دریای چین جنوبی ممنوع ساخت. «دلفین لورنزکانا» وزیر دفاع فیلیپین در نشست خبری با اشاره به این موضوع گفت:«رودریگو دوترته طی دستوری به ما اعلام کرده که نباید در رزمایش دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی که در 12 مایلی ساحل فیلیپین برگزار میشود، شرکت کنیم.»

این موضع گیری تازه فلیپین تلاشهای آمریکا برای ایجاد ائتلاف علیه چین در دریای چین جنوبی، یکی از آبراه های شلوغ جهان را بی ثمر میسازد. منابع مطلع به علت تصمیم رئیس جمهور فیلیپین در لغو رزمایش با آمریکا اشاره ای نکرده اند.

چندی قبل رئیس جمهور فیلیپین گفت که برای حل اختلافات با چین بر سر «دریای چین جنوبی» چاره‌ای جز استفاده از مسیرهای دیپلماتیک ندارد.

رودریگو دوترته در سخنرانی سالانه خود گفت: «چین این قلمرو  را در اختیار دارد و ما توانایی به  چالش کشاندن نظامی این کشور را نداریم. نمیتوانیم با چین وارد جنگ شویم  و باید از مسیرهای دیپلماتیک بهره جوییم.»

ژاپن، فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان نیز هر کدام  مدعی هستند که بخشهایی از دریای چین جنوبی که گفته می‌شود غنی از منابع نفت و گاز می‌باشد جزء قلمرو ارضی آنها است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول