اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد محروم از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای کشور/ساخت دومین واحد بیواتانول زیستی کشور در باشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: استان از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای کشور محروم مانده است.

کهگیلویه و بویراحمد محروم از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای کشور/ساخت دومین واحد بیواتانول زیستی کشور در باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سالار حسین‌پور در نشست خبری در آستانه روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی گفت: یکسالی است عهده‌دار ریاست سازمان صمت شدم اما مشکلات کرونا مانع از نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه شد.

رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموعه فعالیت سازمان صمت زیاد و گسترده است و  ۵۷ درصد اقتصاد مملکت در این حوزه است و این بیانگر جایگاه این سازمان است. برخی‌ وظایف ما آنی  است و برخی‌ها برنامه‌ریزی شده لذا هوشیاری و هوشمندی بسیار بالایی را می‌طلبد.

وی به اقدامات سازمان صمت پس از شیوع ویروس کرونا اشاره و  بیان کرد: در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا بلافاصله خط تولید یک واحد آرایشی بهداشتی به ژل بهداشتی تبدیل شد و کارخانه الکل بعد از ۱۰ سال نیمه فعالی فعال شد.

حسین‌پور بیان کرد: برای تولید ماسک واحدهای کارگاهی فعال  و همه حوزه‌ها پای کار آمدند‌، همچنین واحد دستمال کاغذی در گچساران به ماسک صنعتی تبدیل شد و روزانه ۴۱ هزار ماسک صنعتی هم تولید می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه این خدمات با وجود مشکلات عدیده ارائه می‌شود، ادامه داد: یکسری مشکل و تنگنا از نیروی انسانی گرفته تا تجهیزات تاثیرات خود را می‌گذارد تا رضایت نسبی مردم ایجاد شود.

حسین‌پور با اشاره به اینکه رسانه همان مسیر روشنگرانه خود را ادامه دهند، بیان کرد: سازمان صمت حوزه طرح و برنامه دارد و تمام برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش معدن و صنعتی در این معاونت انجام می‌شود ما از ابتدای امسال ۴۶ مورد جواز صنعتی و معدنی با اشتغال ۹۰۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال صادر کردیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مجموع از ابتدا تاکنون ۵۲۸ مورد جواز صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۱۲ میلیون ریال صادر و دست سرمایه‌گذاری داده شده که برای ۸ هزار و ۱۱۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی همچنین به پروژه‌های مهم در دست احداث سازمان صمت استان اشاره کرد و گفت:  پتروشیمی گچساران  ۶۷ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال اولین واحد پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد. پتروشیمی دهدشت یکی دیگر از واحدهای مهم استان است میزان  پیشرفت فیزیکی این طرح پایین است اما با تغییر سرمایه‌گذار و واگذاری طرح به شرکت هلدینگ خلیج فارس پیشرفت طرح تسهیل یابد.

وی بیان کرد: آب معدنی ۴۴۳۵ منطقه سه تنگان و آهک هیدراته چرام که بخشی از فسفات چرام است  تا پایان بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسند از دیگر پروژه‌ها است

حسین‌پور بیان کرد: پروژه بیواتانول زیست باشت (تولید الکل) دیگر پروژه مهم استان است که تمام محصولات آن صادراتی بوده، شرکت ایدرو مجری این طرح است و حجم پیشرفت ۱۵ درصد دارد که این دومین واحد بیواتانول زیستی در کشور است.

این مسوول با اشاره به پروژه بسته‌بندی گیاهان دارویی گچساران گفت: پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی داریم، همچنین شرکت نیترات که در دیشموک است به زودی راه‌اندازی می‌شود البته استان از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای محروم مانده است.

حسین‌پور همچنین به پروژه‌های  اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: پتروشیمی گچساران، آب ۴۴۳۵ سه‌تنگان  و بیواتانول باشت سه پروژه مهم اقتصاد مقاومتی است که به صورت روزانه رصد می‌شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول