اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

فروش 50 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در کمتر از 2 ماه

498 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی با میانگین نرخ بازده 17.5درصد، طی 10 حراج برگزار شده توسط کارگزاری بانک مرکزی، به بانک‌ها و سایر نهادهای مالی واگذار شده است.

فروش 50 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در کمتر از 2 ماه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، فروش اوراق بدهی دولتی، طی 10 حراج و از تاریخ 13 خرداد تا 14 مرداد ماه 1399 توسط کارگزاری این بانک انجام شده است. همچنین در راستای تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌های مالی نهادهای مالی شرکت‌کننده در حراج، اوراق بدهی دولتی با سررسیدهای متنوعی از 1 تا 4 ساله عرضه شده که طی 10 حراج یاد شده، نرخ بازدهی اوراق بدهی دولتی با سررسیدهای 1 تا 4 سال به ترتیب در حدود 18.3، 19، 17.1 و 16.7 درصد بوده است.

ذکر این نکته ضروری است که در 10 حراج برگزارشده، بانک‌ها با خرید 361 هزار میلیار ریال از اوراق به فروش رفته، در حدود 72.4 درصد از خرید اوراق بدهی دولتی را به خود اختصاص داده‌اند؛ علاوه بر آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه با خرید 25 هزار میلیارد ریال و سایر سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرایند خارج از حراج و از طریق بورس (در نرخ‌های کشف شده از حراج) با خرید 112 هزار میلیارد ریال به ترتیب سهم 5.1 و 22.5 درصدی از خریداران اوراق بدهی دولتی را داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول