اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بازدید استاندار فارس از دفتر خبرگزاری فارس/ تاکید بر اطلاع‌رسانی شفاف و حفاظت از دستاوردها

در آستانه روز خبرنگار، استاندار فارس در رأس هیئتی متشکل از برخی معاونان و مدیران کل استان از دفتر خبرگزاری فارس در شیراز بازدید کرد.

بازدید استاندار فارس از دفتر خبرگزاری فارس/ تاکید بر اطلاع‌رسانی شفاف و حفاظت از دستاوردها

خبرگزاری فارس، شیراز - در آستانه روز خبرنگار، استاندار فارس در رأس هیئتی متشکل از برخی معاونان و مدیران کل استان از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس به همراه مدیرکل فرهنگ ‌و ‌ارشاد اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل روابط عمومی استانداری و تیم همراه با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در شیراز با مدیر و اعضای هیئت تحریریه دیدار کردند.

با دید فراجناحی نسبت به مجموعه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، نخبگان می‌نگرم 

عنایت‌الله رحیمی در آستانه ۱۷ مرداد با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: اینجانب با دید فراجناحی نسبت به مجموعه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، نخبگان می‌نگرم و معتقدم مجموعه رسانه باید با مسلح شدن به ملزومات شامل نیروی متخصص، امکانات و تجهیزات و داده‌های صحیح و موثق به سمت رسالت خود گام بردارد؛ چراکه این امر منجر به تقویت آن رسانه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی شفاف و حراست و حفاظت از اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران توسط هر رسانه اظهار داشت: به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، تجهیزات، امکانات و اطلاعات و دیتا‌های درست و دقیق برای رسیدن به این هدف بسیار مؤثر است؛ چراکه اطلاع‌رسانی این نیست که هرکسی دستی بر قلم ببرد می‌تواند عضوی مهم در یک مجموعه باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه پیشرفت علم و دانش تخصصی امروز شرایط را در حوزه‌های مختلف سیاست، اقتصاد، فرهنگ و زیرگروه‌های هر یک از این‌ها تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در این راستا گاهی هزینه‌ها اجازه نمی‌دهد آن‌گونه که نیاز است کارکنیم، اما می‌توان با بهره‌گیری از نیروی متخصص و کارآمد به دستاوردهای بهتری در این راستا رسید.

 در امر خبررسانی نمی‌توان تنها بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها اخباری ناصحیح و غیرواقعی را انتشار داد

رحیمی خبرنگاری را شغلی خطیر و مهم ارزیابی کرد و افزود: در امر خبررسانی نمی‌توان تنها بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها اخباری ناصحیح و غیرواقعی را انتشار داد؛ چراکه این موضوع جایگاه آن رسانه را متزلزل خواهد کرد. درعین‌ حالی که میان خبر، تفسیر و تحلیل تفاوت وجود دارد اما باید این مطالب به گونه عنوان شود که برای مخاطب خلط مبحث پیش نیاید؛ چراکه توجه به این امر موجب ارتقای پایگاه خبری خواهد شد.

پیگیری ماجرای آب بیرم لارستان از اجرای دو پروژه آبخیزداری

مشکل آب مردم این منطقه به‌صورت موقت و در زمان حال با کف‌شکنی چاه آب برطرف شده است و اعتبار لازم برای برنامه بلندمدت که انشعاب از خط دو سد سلمان فارسی است نیز محقق خواهد شد

استاندار فارس با اشاره به پیگیری ماجرای آب بیرم لارستان از اجرای دو پروژه آبخیزداری در این منطقه خبر داد و گفت: مشکل آب مردم این منطقه به‌صورت موقت و در زمان حال با کف‌شکنی چاه آب برطرف شده است و اعتبار لازم برای برنامه بلندمدت که انشعاب از خط دو سد سلمان فارسی است نیز محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه همچنین اعطای بسته‌های معیشتی و وام پنج میلیون تومانی را جهت گازرسانی به مردم منطقه یادشده داشته‌ایم.

رحیمی با تاکید بر اینکه مجموعه دوستداران ایران همه سرنشینان یک کشتی هستند و تنها ممکن است نقش‌هایشان عوض شود، گفت: ما همواره باید اصل را حفظ کنیم تا جایی که گاهی ممکن فرع فدای اصل شود اما برعکس این موضوع به‌ هیچ‌ عنوان نباید اتفاق افتد.

نماینده عالی دولت دوازدهم در فارس ایجاد نشاط و شادی را در جامعه مهم دانست و آن را یکی از رسالت‌های امروز رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: اگر نشاط و پویایی در جامعه نباشد، امید از جامعه رخت بر می‌بندد و آنگاه کشوری با مردمی افسرده را شاهد خواهیم بود که کاری از دستش برنمی‌آید.

وی زمان‌شناسی و مخاطب شناسی را در کنار جامعه‌شناسی در فعالیت رسانه‌ای بسیار مهم خواند و از فعالیت‌هایی که طی دو سال گذشته در استان اتفاق افتاده است آماری ارائه کرد.

اتفاقات خوبی را در استان در حوزه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه فعالیت‌هایی که اخیرا در استان صورت گرفته و بعضا تاکنون بی‌سابقه بوده است، گفت: اتفاقات خوبی را در استان در حوزه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم، اما در سایه کرونا و تحریم‌ها به‌هیچ‌عنوان دیده نشده است.

تا پایان خردادماه، فارس یکی از بهترین استان‌ها در زمینه مقابله با کرونا بود

وی افزود: تا پایان خردادماه، فارس یکی از بهترین استان‌ها در زمینه مقابله با کرونا بود؛ لذا در این راستا و برای بازگشت به شرایط پیشین باید مردم را به رعایت دستورالعمل‌ها تشویق کرد.

رحیمی گفت: تا به امروز ۷۳ درصد آب شیراز از چاه‌های زیرزمینی تأمین می‌شد؛ در حالی‌ که امروز ۷۳ درصد آب شیراز از آب‌های سطحی که هم ارزان‌تر پایدارتر و هم دارای کیفیت بالاتری هستند تامین می‌شود.

 امروز ۲۶۰۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند

بنابه اظهارات استاندار فارس؛ در حوزه گازرسانی نیز پیش‌ازاین و در ابتدای دولت فعلی ۶۰۰ روستا گازرسانی شده بودند، درحالی‌که امروز دو هزار و ۶۰۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

 

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور در استان فارس

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور در استان و فعالیت هم‌زمان سه کارخانه فولاد در کنار تولید اول خاورمیانه در زمینه کربنات سدیم اتفاقات خوبی بود که در استان رخ‌داده است و استاندار فارس از آن‌ها به‌عنوان پروژه‌های بزرگ و مهمی یادکرد که در سایه کرونا و اوضاع معیشتی و اقتصادی در کنار تحریم‌ها آن‌گونه که باید ظهور و بروز پیدا نکرده است.

وی در بخش پایانی سخنانش بر لزوم توجه به احزاب سخنانی را مطرح کرد.

خط‌مشی خبرگزاری فارس، مطالبه گری به‌حق به‌عنوان زبان گویای مردم است

بنابراین گزارش، مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس نیز خط‌مشی این رسانه را مطالبه گری به‌حق به‌عنوان زبان گویای مردم دانست و بر اهمیت نقش رسانه در جامعه تأکید کرد.

ما ضمن مطالبه گری از مسئولان برای حل مشکلات مردم معتقدیم که نباید دیدگاهی مبنی بر فلاکت را به جامعه القا کرد

ابراهیم کمالی با تاکید بر اینکه این رسانه همواره سعی کرده است که زبان گویای مردم باشد، گفت: ما ضمن مطالبه گری از مسئولان برای حل مشکلات مردم معتقدیم که نباید دیدگاهی مبنی بر فلاکت را به جامعه القا کرد.

وی با اشاره به عبور این رسانه از مسیری پر‌فراز‌و‌نشیب گفت: متاسفانه برخی از همکاران رسانه‌ای و یا حتی مسئولان اجرایی استان با توجه به دیدگاه این رسانه، ما را مورد بی‌مهری قراردادند اما تیم خبرگزاری فارس آن‌گونه که باید پای رسالت خود ایستاده است و از تلاش برای برقراری عدالت نخواهد ایستاد.

 تاکید بر وحدت و همدلی میان دولت و مجلس برای ارتقای استان فارس

فاطمه خسروپور سردبیر خبرگزاری فارس در استان فارس در این نشست صمیمانه دغدغه‌های این خبرگزاری را مبنی بر مطالبه‌گری پیرامون توجه به بحران آب به‌ویژه آب‌رسانی به بیرم، تمرکز بر پیشگیری از آتش‌سوزی، گفتمان حرم سوم اهل‌بیت(ع)، تقدیر از ستاد کرونا در استان فارس و لزوم همکاری بین بخشی و بحث افزایش تخت‌های بیمارستانی و تاکید بر وحدت و همدلی میان دولت و مجلس در استان برای ارتقای استان فارس مطرح کرد.

انتهای پیام/ م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول