اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز توزیع 16 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» در هرمزگان + تصاویر

مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در هرمزگان با توزیع 16 هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هزار تومان در میان محرومان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

آغاز توزیع 16 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» در هرمزگان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در دور دوم رزمایش مواسات و همدلی در هرمزگان، حسینیه ثارالله سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان میزبان برگزاری مراسم ویژه آغاز این رزمایش با تدارک 16 هزار بسته معیشتی بود.

اقدام خودجوش ملت ایران در جهان بی‌نظیر و درس‌آموز است

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج همواره در کنار مردم و افتخارش خدمت به مردم است، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا گروه‌های جهادی با تمام توان و امکانات در کنار مردم و کادر درمان حضور بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در جامعه افزود: این اقدامات خیرخواهانه در واقع تحقق بخشیدن به دستورات و فرامین خداوند متعال در آیات قرآنی است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه در دنیا کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابله با ویروس کرونا هیچ گام موثری برنداشتند و در زمینه کمک‌رسانی به مردم‌شان عملکرد خوبی نداشتند، گفت: در این رزمایش مردم کشورمان وارد میدان شدند و به صورت خودجوش به هم‌وطنان نیازمند کمک کردند که در نوع خود در جهان بی‌نظیر و درس‌آموز است.

سردار سالاری عنوان داشت: در راستای رزمایش کمک مؤمنانه علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، کارگاه‌های دوخت لباس فرم مدارس در قالب کمک مؤمنانه برای دانش آموزان بی‌بضاعت و اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: طرح تحول محلات در بسیج به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است و با ایجاد کارگاه‌ها در محلات محروم و آسیب‌پذیر در صدد کم کردن فشارهای اقتصادی و رفع بخشی از مایحتاج نیازمندان است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در پایان یادآور شد: پیرو رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در رزمایش کمک مؤمنانه موجب آن گردید که عشق خدمت به مردم و محرومان در بسیجیان و مسؤولان دوچندان شود.

تسویه حساب دفتری مردم محروم

یاسین باوقار مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در این دوره از رزمایش کمک‌های مومنانه که در 3 مرحله اجرا خواهد شد، 16 هزار بسته معیشتی در مرحله اول به ارزش هر بسته 300 هزار تومان تهیه شده که در میان محرومان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا توزیع خواهد شد.

وی افزود: این کمک‌ها از فردا در محلات مختلف شهرهای استان هرمزگان در میان محرومانی که شناسایی شده‌اند، توزیع خواهد شد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان همچنین از طرح ویژه‌ای در محلات محروم شهر بندرعباس به منظور تسویه حساب دفتری مردم محروم در سوپرمارکت‌ها و مراکز عرضه گوشت و مرغ خبر داد و عنوان داشت: بالغ بر یک هزار دست لباس دانش‌آموزان نیز در قالب این رزمایش تولید و تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار عزیزان قرار می‌گیرد.

باوقار از توزیع 150 هزار مرغ منجمد و توزیع روزانه 20 هزار پرس غذای گرم در مراحل بعدی دور دوم رزمایش مواسات و همدلی به‌عنوان برنامه‌های تدارک دیده‌ شده‌ای یاد کرد که امید می‌رود بتواند از حجم فشارهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه کاسته و گره‌ای از زندگی مردم محروم بگشاید.

«شیفت ایثار» در خدمت محرومان و در مسیر رزمایش مؤمنانه

امیرارسلان شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، اظهار داشت: هم‌زمان در سراسر کشور سازمان بسیج کارگری و کارخانجات هرمزگان با هدف توجه به قشر آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا و همچنین قشر کارگر، مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه، شیفت ایثار و دست یاری‌گر را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه کارگران موتور محرک جهش تولید در جامعه هستند، افزود: این طرح در دو عنوان شیفت ایثار ویژه کارگران و دست یاری‌گر برای کارفرمایان، هم‌زمان با سراسر کشور در استان هرمزگان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: تمامی هزینه‌های شیفت ایثار در مسیر کمک مؤمنانه به اقشار محروم و کارگر صرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این رزمایش از دیروز سه‌شنبه ۱۴ مرداد آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و کارکنان و کارگران کارخانجات و ادارات ساعاتی از حقوق خود را صرف کمک‌های مؤمنانه به محرومان و نیازمندان می‌کنند.

شهبازی خاطرنشان ساخت: سازمان بسیج کارگری و کارخانجات با هدف توجه به قشر آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا به‌خصوص کارگران زحمتکش جامعه تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا قسمتی از بار مشکلات اقتصادی این قشر را حل و فصل نماید.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، بهترین راهکار برای کاهش بخشی از فشارهای اقتصادی و معیشتی در استان هرمزگان را عزم جهادی و ملی مدیران و مسؤولان علی‌الخصوص صنایع عظیم غرب شهر بندرعباس در این استان برای یاری‌رسانی کارگران  عنوان کرد.

وی اظهار داشت: تدوین راهبردی قانون نظارت حقوق کارگران توسط مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از راهکارهای مهم برای حمایت از این قشر است و گاها در جامعه شاهد هستیم که کارگران 4 تا 5 ماه حقوق دریافت نمی‌کنند و کارفرمایان نسبت به این موضوع مهم که اقتصاد کارگران را دچار تزلزل می‌کند، بی‌تفاوت هستند و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی می‌کنند.

شهبازی در ادامه تصریح کرد: در اولین روز از این رزمایش 500 بسته معیشتی و 200 کیلو گوشت با مشارکت بسیج ادارات و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان و پالایشگاه نفت بندرعباس بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در پایان گفت: با برگزاری شیفت ایثار در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ۵۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد و همچنین ۷ میلیارد تومان کمک هزینه خرید تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز استان توسط این مجموعه مستقیما به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اهدا شد و همچنین دستگاه ضدعفونی‌کننده توسط مهندسین جوان این پالایشگاه ساخته شد.

انتهای پیام/88055/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول