اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گام دوم نهضت «کمک مؤمنانه» در دیار حاج ‌قاسم + فیلم

دومین مرحله رزمایش «کمک مؤمنانه» در دهه امامت و ولایت به پیروی از راه و سیره امام علی (ع) و در ادامه آنچه که در ماه رمضان صورت گرفت، در استان کرمان آغاز شد.

گام دوم نهضت «کمک مؤمنانه» در دیار حاج ‌قاسم + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دومین مرحله کمک مؤمنانه در دهه امامت و ولایت به پیروی از راه و سیره امام علی (ع) و در ادامه آنچه که در ماه رمضان صورت گرفت در استان کرمان آغاز شد و مردم با همدلی که ایجاد کردند گوشه‌ای از آسیب‌های ناشی از کرونا را مرحم بخشیدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر امروز در حشایه آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه با فرمان مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان شروع شد و قرارگاه‌های امام حسن مجتبی (ع) در سراسر کشور و به تبع آن در استان در این زمینه تشکیل و شروع به فعالیت کرد.

 

 

جمع‌آوری کمک‌های مومنانه با محوریت ائمه جمعه و جماعات و پایگاه‌های بسیج 

 سردار حسین معروفی بیان داشت: مرحله اول رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت که در سه مرحله انجام شد و مرحله چهارم آن خون‌دهی مردم برای ذخیره خون استان بود که انجام شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: ما در این رزمایش جلوه‌های زیبایی را از ایثار، عرفان و ادب و نوعدوستی مردم در کشور و استان کرمان مشاهده کردیم.

معروفی افزود: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هم در کشور و هم در استان و شهرستان‌ها با کمک رده‌های حمایتی مانند کمیته امداد، آستان قدس، بنیاد مستضعفان، بانک رسالت، بانک انصار، استانداری، سپاه و بسیج تشکیل شد.

وی ابراز داشت: جمع‌آوری کمک‌های مومنانه با محوریت ائمه جمعه و جماعات و پایگاه‌های بسیج انجام شده است و اولین اقدامی که ما در کمک‌های مومنانه انجام دادیم جمع‌آوری بانک اطلاعات افرادی بود که بر اثر ویروس منحوس کرونا از لحاظ معیشتی و کاری دچار آسیب شده بودند.

معروفی افزود: تاکنون ۶۲ هزار و ۲۷۸ خانوار در گام اول توسط قرارگاه امام حسن مجتبی شناسایی شده‌اند و مرحله دوم در سه گام انجام می‌شود بازه زمانی اول دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر، بازه زمانی دوم دهه اول محرم الحرام تا عاشورا و دهه سوم از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) انجام می‌شود.

وی بیان داشت: ما در استان  کرمان بازه زمانی گام اول را در دو فاز تعریف کرده‌ایم، فاز اول با شروع عید قربان تا غدیر و فاز دوم از عید غدیر تا اول محرم است.

 

توزیع ۱۸ هزار و ۶۳۹ بسته معیشتی در سراسر استان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان به واسطه سال اول شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پویشی را برای مردم استان ایجاد کردیم به عنوان هر مسجد و هر پایگاه بسیج یک قربانی که مردم در روز عید قربان هزار و ۹۶۰ قربانی در اختیار ما قرار دادند و ما آنها را در اختیار نیازمندان قرار دادیم.

معرفی تصریح کرد: امروز هم با شناسایی که انجام شده، ۱۸ هزار و ۶۳۹ بسته معیشتی در سراسر استان، ۴ هزار و ۵۵۴ کارت هدیه به مبالغ ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی توزیع خواهد شد.

وی افزود: برای روز عید غدیر ۶۴ هزار و ۸۰۰ پرس غذا  بیشتر در حاشیه شهرهای استان توزیع می‌شود و همچنین   ۵ هزار و ۷۵۰ بسته لوازم‌التحریر، 2 هزار و ۸۴۰ دست البسه و کفش، ۱۵۲ هزار قرص نان، ۱۵۰ تخته پتو و ۷۵ تخته قالی و ۲۱ هزار و  ۷۰۰ ماسک در حاشیه‌هایی که نیاز دارند در فاز اول از گام اول تا عید غدیر توزیع خواهد شد.

معروفی ادامه داد: در فاز دوم که از عید غدیر تا اول محرم‌الحرام برگزار می‌شود، ۸۴ سری جهیزیه و نزدیک به ۳۳ هزار بسته معیشتی توزیع می‌کنیم که از این تعداد ۱۰ هزار سهم سپاه، ۱۰ هزار بنیاد مستضعفان، ۱۰ هزار کمیته و 3 هزار آستان قدس رضوی است و ۱۵ تا ۲۰ هزار لوازم‌التحریر و بین سه تا پنج هزار کارت هدیه توزیع خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: از همه مسئولین استانی، استاندار، ائمه جمعه و به ویژه مردم که همیشه پای کار هستند تشکر می‌کنم و از مردم تقاضا داریم امسال که به دلیل ویروس کرونا مراسمات عزاداری را نمی‌توانیم مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم هزینه‌های آن را به نیت امام حسین (ع) و شهدا به خانواده‌های نیازمند اختصاص دهید و دل آنها را شاد کنیم.

معروفی بیان داشت: جریان قربانی برای شهید حاج قاسم را حقیقتا نتیجه جریان بسیار خوب خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و مجموعه فضای مجازی جبهه انقلابی استان می‌دانم که نشان داد کارهای خوبی در استان می‌توان انجام داد.

وی گفت: امیدواریم اکنون هم با این حرکت زیبا و مجموعه رسانه ما بتوانیم حرکت خوب و قویتری را برای خدمت مردم عزیزمان انجام دهیم.

معرفی تاکید کرد: ویژگی بزرگ ملت ایران و انقلاب جبهه اسلامی نسبت به مردم که خط قرمز هستند همان  دید کرامت و نوکری و دستگیری مردم است که بزرگترین عبادت خدمت به مردم است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول