اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح سوال مجدد از شهردار رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت با قرائت متنی مبنی بر تذکر و طرح سؤال مجدد از شهردار رشت گفت: آیندگان عملکرد حاج محمدی و شهرداران غیربومی را ارزیابی می‌کنند و عملکرد شورا را نیز قضاوت می‌کنند.

طرح سوال مجدد از شهردار رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با قدردانی به‌واسطه رأی اعتماد اعضای شورا، به وی برای حضور در جایگاه ریاست شورا در چهارمین سال از فعالیت شورای پنجم رشت اظهار کرد: از زحمات رئیس و هیئت‌رئیسه سال گذشته  شورا نیز بسیار قدردانی می‌کنم و یقین می‌دانم سالی پُر از تلاش و خدمت را در پیش رو داریم.

لغو مراسم تجلیل از خبرنگاران به‌واسطه کرونا
احمد رمضانپور به بزرگداشت ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: قصد داشتیم به‌منظور تجلیل از  فعالان عرصه اطلاع‌رسانی مراسمی برگزار کنیم که متأسفانه به‌واسطه بروز بیماری  کرونا این مراسم برگزار نمی‌شود.

خبرنگاران پُل ارتباطی مردم و مسؤولین
رمضانپور با تأکید بر اینکه قلم از جایگاه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: خبرنگاران همواره به‌عنوان پُل ارتباطی مابین  مردم و مسؤولین بودند و به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و امیدوارم بتوانیم با بهره‌مندی از قلم‌فرسایی این افراد، خدماتی شایسته و شفاف به شهروندان ارائه شود.

طرح سؤال مجدد از شهردار رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قرائت متنی مبنی بر تذکر و طرح سؤال مجدد از شهردار رشت اظهار کرد: آیندگان عملکرد حاج محمدی و شهرداران غیربومی را ارزیابی می‌کنند و عملکرد شورا را نیز قضاوت می‌کنند.

ایجاد هزینه‌های مضاعف، خلاف است
بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه شورای شهر وظیفه نظارت بر عملکرد شهردار را دارد، افزود: ایجاد هزینه‌های مضاعف بر شهرداری رشت ازجمله اقدامات خلاف قانون است و با توجه به اینکه  برای اسکان  شهردار رشت ملکی در نظر گرفته‌شده بود، وی به چه دلیل ملکی دیگری با هزینه هنگفت اجاره و حتی  مبلغی بابت اجاره آن ملک از یکی از اعضای شورا قرض گرفته است.

شفاف‌سازی پیرامون انتخاب مشاوران شهردار رشت
وی با بیان اینکه نحوه انتخاب مشاوران شهردار رشت باید شفاف‌سازی شود، افزود: حاج محمدی باید پیرامون شائبه‌هایی که پیرامون مناقصه کود آلی و پروژه گیل لند و نحوه انتخاب مشاوران شهردار وجود دارد به‌صورت شفاف  پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت باید درباره درآمدزایی در شهرداری و کسری بودجه شهرداری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پاسخگو باشد، گفت: شهردار رشت درباره خرید برخی از تجهیزات برای  کود آلی در ابتدا ممانعت می‌کرد اما پس‌ازآن مجدداً درباره خرید آن تجهیزات مباحثی مطرح کرد.

بررسی لایحه بخشودگی اجاره اماکن واگذارشده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در صحن شورای رشت

بهره‌مندی مشاغل تعطیل در دوران کرونا از بخشودگی عوارض
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ارسال لایحه بخشودگی اجاره اماکن واگذارشده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط شهرداری رشت اظهار کرد: این لایحه مربوط به مشاغلی بود که در این دوران کاملاً تعطیل‌شده بودند اما مشاغلی که در روزهای اوج کرونا بازهم فعالیت داشتند باید عوارض را پرداخت کنند.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه برخی از دکه‌ها طی روزهای اوج کرونا کاملاً تعطیل‌شده بودند، افزود: با بخشودگی عوارض به آن دسته از مشاغل که طی این دوران کاملاً تعطیل بودند موافق هستم.

بهراد ذاکری عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با بخشودگی عوارض به آن دسته از مشاغلی که در روزهای کرونا کاملاً تعطیل بودند موافق هستم، بیان کرد: نباید آن دسته از مشاغلی که از رانت قوی‌تری برخوردار هستند از چنین مزایایی برخوردار شوند.

لایحه بخشودگی اجاره اماکن به‌منظور بررسی بیشتر به‌صورت یک‌فوریتی به کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت ارسال شد.

معرفی اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر رشت 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر رشت در چهارمین سال از فعالیت شورای پنجم رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون شوراها، رئیس شورا می‌تواند اعضای شورای کمیسیون‌های تخصصی را پیشنهاد بدهد و در این راستا برای کمیسیون برنامه‌وبودجه  حجت جذب، محمدحسن عاقل منش، فاطمه شیرزاد، فرهام زاهد و سید امیرحسین علوی را پیشنهاد می‌دهم.

اعضای شورا با اعضای پیشنهادی برای کمیسیون برنامه‌وبودجه موافقت کردند.

اعضای کمیسیون عمران شورای شهر رشت در سال چهارم از فعالیت شورای پنجم رشت
احمد رمضانپور با اشاره به اعضای پیشنهادی برای کمیسیون عمران شورای شهر رشت افزود: پیشنهاد بنده برای کمیسیون عمران رضا رسولی، حجت جذب، سید امیرحسین علوی، حامد عبداللهی و اسماعیل حاجی پور است.

اعضای شورا با اعضای پیشنهادشده توسط رئیس شورا برای عضویت در کمیسیون عمران شورای شهر رشت موافقت کردند.

اعضای کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت
با پیشنهاد رئیس شورا و موافقت اعضای شورای شهر رشت فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی پور، بهراد ذاکری، محمدحسن علیپور و فرهام زاهد برای عضویت در کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت انتخاب شدند.

حامد عبداللهی، رضا رسولی، اسماعیل حاجی پور، احمد رمضانپور و حجت جذب از اعضای پیشنهادی رئیس شورای شهر رشت برای عضویت در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا بودند و اعضای شورا با پیشنهاد عضویت این اعضا در کمیسیون مربوطه موافقت کردند.

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت
احمد رمضانپور در این جلسه محمدحسن عاقل منش، محمدحسن علیپور، سید امیرحسین علوی، بهراد ذاکری  و فرهام زاهد را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت پیشنهاد داد و اعضای شورا با پیشنهاد وی برای عضویت اعضای مربوطه در این کمیسیون موافقت کردند.

تنش در انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت
پس از معرفی اعضای پیشنهادی  کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت توسط احمد رمضانپور، یکی از اعضای شورا به این اقدام انتقاد کرد.

فاطمه شیرزاد عضو منتقد شورا در این جلسه، با اشاره به اینکه ریاست شورای شهر رشت باید در انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا به سلایق آن‌ها نیز توجه کند، اظهار کرد: احمد رمضانپور فردی اصلاح‌طلب است و به‌واسطه همین روحیات این اقدام را انجام داده و بنده را از حضور در کمیسیون فرهنگی شورا حذف کرده است.

انتخاب اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری رشت
اسماعیل حاجی پور، فرهام زاهد، بهراد ذاکری، سید امیرحسین علوی و محمدحسن علیپور به‌عنوان اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری رشت  در چهارمین سال از فعالیت شورای پنجم رشت انتخاب شدند.

حجت جذب و احمد رمضانپور به‌عنوان اعضای شورای ناظر در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری رشت انتخاب شدند.

با موافقت اعضای شورا، اسماعیل حاجی پور به‌عنوان نماینده شورا در کمیته انضباطی سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر شهرداری رشت انتخاب شد.

بهراد ذاکری به‌عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده هفت شهرداری رشت با موافقت اعضای شورا انتخاب شد

فرهام زاهد یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه به‌عنوان نماینده شورا در کمیسیون تهاتر شهرداری رشت انتخاب شد.

با موافقت اعضای شورا بهراد ذاکری به‌عنوان نماینده شورا در کمیته نظارت بر حُسن اجرای مصوبات در امور شهرداری و سایر سازمان‌ها انتخاب شد.

احمد رمضانپور با رأی اعضای شورا به‌عنوان نماینده شورا بر حُسن اجرای مصوبات شورا انتخاب شد. فرهام زاهد به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فاوا شهرداری رشت انتخاب شد.

سید امیرحسین علوی نیز به‌عنوان نماینده شورا در سازمان سرمایه گداری شهرداری رشت انتخاب شد.

اسماعیل حاجی پور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان حمل‌ونقل و بار مسافر، بهراد ذاکری به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فرآورده‌های کشاورزی شهرداری، محمدحسن علیپور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان پسماند، محمدحسن علیپور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و احمد رمضانپور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان عمران انتخاب شد.

فرهام زاهد به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فاوا شهرداری رشت انتخاب شد.

اسماعیل حاجی پور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان حمل‌ونقل و بار مسافر، بهراد ذاکری به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فرآورده‌های کشاورزی شهرداری، محمدحسن علیپور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان پسماند، محمدحسن علیپور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و احمد رمضانپور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان عمران انتخاب شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول