اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقابل «سوخو-27» روسیه با 2 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا

یک فروند جنگنده رهگیر «سوخو-27 » با شناسایی به موقع ۲ هواپیمای جاسوسی آمریکا که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشتند، آنها را متواری ساخت.

تقابل «سوخو-27» روسیه با 2 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک فروند جنگنده «سوخو-27» روسیه موفق شد با پرواز سریع و شناسایی 2 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا آنها را از منطقه دور کند.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه چهارشنبه اعلام کرد که یک سوخو-27 با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری  2 هواچیمای جاسوسی آمریکا شد که از طریق دریای سیاه به حریم هوایی این کشور نزدیک شده بودند.

 بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، نوع هواپیماهای جاسوسی آمریکا «آر سی-135» و «پوسیدان-8» بود که به دنبال مواجهه با جنگنده روسی، حریم هوایی منطقه را ترک کردند.

روز سه شنبه نیز  وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای تجسسی «فالکون-20» نروژ بر فراز دریای «بارنتس» خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه نیز اعلام کرد که مورخ چهارم آگوست (سه شنبه 14 مرداد) پس از شناسایی یک هدف هوایی بر فراز آبهای بین المللی دریای بارنتس که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه را داشت، یک فروند جنگنده میگ-31 ناوگان شمالی با واکنش سریع موفق به شناسایی و رهگیری یک هواپیمای جاسوسی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جنگنده میگ با رعایت قوانین بین المللی پروازی و رعایت فاصله مجاز موفق به رهگیری هواپیمای جاسوسی فالکون- 20 نروژ شد.

میگ-31 جنگنده ویژه ارتش روسیه برای رهگیری اهداف در مسافتهای طولانی است. نوع ارتقاء یافته این جنگنده مجهز به موشکهای هوا به هوای برد بلند و کوتاه «آر-33» و «آر-73» است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول