اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اکثر مردم کردستان از کیفیت نان ناراضی هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: اکثر مردم از کیفیت نان ناراضی هستند، سلامت مردم با مصرف نان‌های بی‌کیفیت در خطر است، مردم طرفدار نان سفید نیستند بلکه نان مرغوب و سالم باید عرضه شود

اکثر مردم کردستان از کیفیت نان ناراضی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی عصر امروز در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هیچ وقت در کردستان نان مطلوبی تهیه نشده است و کیفیت نان در این استان غیرقابل قبول است.

وی نظارت بر عملکرد خبازی‌ها را در راستای عرضه نان با کیفیت مهم برشمرد و گفت: به ندرت در سنندج نانوایی یافت می‌شود که وزن چانه‌ای برابر با وزن مصوب در  این کارگروه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: اتحادیه‌ها مسئول نظارت بر خبازی‌ها و اتاق اصناف متولی این امر است.

آرد مرتبط با نوع نان در خبازی‌ها مصرف شود

دره‌وزمی با اشاره به اینکه در اغلب نانوایی‌های استان از آرد لواش برای سنگک و یا بالعکس استفاده می‌کنند که کیفیت نان را کاهش می‌دهد، تاکید کرد: اگر خبازی‌های متخلف برخورد قاطع نشود، بی‌کیفیتی نان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اکثر مردم از کیفیت نان ناراضی هستند، ادامه داد: سلامت مردم با مصرف نان‌های بی‌کیفیت در خطر است، مردم طرفدار نان سفید نیستند بلکه نان مرغوب و سالم باید عرضه شود.

لزوم نظارت جدی بر خبازی‌ها در  شهرستان‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: نارضایتی مردم از کیفیت نان، استفاده از نمک نامرغوب، وزن کم چانه،  شوری نان و دیگر موارد به جد در سطح استان و شهرستان‌ها باید نظارت و پیگیری شود.

دره‌وزمی با بیان اینکه ما در سازمان صنعت و معدن باید توان بازدارندگی متخلفین را داشته باشیم خواستار شد اختیار برخورد با متخلف را به این ارگان واگذار کنند.

وی تصریح کرد: اگر واحد نانوایی کم‌فروشی و گران‌فروشی کرد واحدش پلمپ شود درس عبرتی برای سایرین خواهد شد و قطعا کیفیت نان مطلوب می‌‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول