اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آزمایشگاه پخت نان، حلقه مفقوده کارخانه‌ تولید آرد است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: آزمایشگاه پخت نان حلقه مفقوده در کارخانه‌ تولید آرد است چراکه برای مصرف هر نوع آرد روی کیسه آن باید یک فرمولاسیون جهت پخت نان مرتبط با آرد وجود داشته باشد.

آزمایشگاه پخت نان، حلقه مفقوده کارخانه‌ تولید آرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمال صالحی عصر امروز در جلسه  کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نان یک مواد غذایی پیچیده و مستلزم رعایت فرایند اصول تهیه است.

وی بیان کرد: در استان کردستان جهت ارتقای کیفیت آرد این اختیار به کارخانه‌ها واگذار شده که در خصوص خرید گندم آزاد هستند از هر نقطه‌ای که مایلند گندم خریداری کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: مهم‌ترین عامل کیفیت، رقابت است امادر  ارتباط با مصرف آرد و گندم یک روش علمی را می‌طلبد که در این رابطه خبازی‌ها یک فرمول مشترک برای خمیرگیری ندارند.

صالحی در ادامه آزمایشگاه پخت نان را حلقه مفقوده در کارخانه‌ تولید آرد بیان کرد و گفت: برای مصرف هر نوع آردی روی کیسه آن باید یک فرمولاسیون جهت پخت نان مرتبط با آرد وجود داشته باشد.

وی عدم حضور کارفرماها در واحدهای خبازی را عمده‌ترین مشکل این حوزه عنوان کرد و گفت: در سنندج اغلب خبازی‌ها اجاره‌ای است و خود کارفرما در واحد نانوایی حضور ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان، با بیان اینکه عدم آرد متناسب با نوع پخت و نان به کرات مشاهده می‌شود افزود: از آرد سنگگ برای لواش یا بربری و بالعکس استفاده می‌شود.

صالحی افزود: در سطح خبازی‌ها فرایند تخمیر و خمیرگیری انجام نمی‌شود که این امر منجر به تولید و عرضه نان نامرغوب در سنندج شده است.

کمال ابراهیمی مدیر سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم  در این جلسه اظهار کرد: ۵۷ درصد نان‌های عرضه شده در استان از لحاظ میزات نمک و Phنامرغوب ارزیابی و عرضه شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول