اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تدوین سند توسعه فرهنگی استان قزوین در جهاد دانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی واحد قزوین از تدوین سند توسعه فرهنگی استان قزوین در این واحد با کمک و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خبر داد.

تدوین سند توسعه فرهنگی استان قزوین در جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرشاد پیله‌چی رییس جهاد دانشگاهی واحد قزوین امشب چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: باتوجه به شرایط کشور و محدودیت‌های مالی، در طی یکسال گذشته گامهای خوبی برداشته شد و باتوجه به سند چشم انداز و بیانیه گاو دوم، با یک بازنگری در مأموریت‌ها ا به دنبال این هستیم که در سال‌های پیش رو در حوزه اقتصاد دانش بنیان قدم برداریم.

وی افزود: معتقدیم تمام فعالیت‌های جهاد در عرص‌های مختلف باید با یک هارمونی مبتنی بر دانش بنیان پیش برود.

رییس جهاد دانشگاهی واحد قزوین عنوان کرد: در حوزه فرهنگی ما توانستیم در سال ۹۸ از باشگاه صدتایی‌ها عبور کرده و نزدیک به دویست جلد کتاب چاپ کنیم و در حال حاضر به صورت تخصصی سفارشاتی در سراسر کشور  داریم.

وی با اشاره به وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا اضافه کرد: در حوزه خبرگزاری‌ها با توجه به اهمیت رسانه، شاکله‌ای که در نظر گرفتیم تخصص گرایی بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

پیله‌چی با بیان اینکه در حوزه سازمان دانشجویان با یک سیاستگذاری جدید حرکت کردیم تأکید کرد: این سازمان یک مدخل ورودی برای ارتباط با دانشجویان است و باتوجه به رسالتی که داریم بر اساس نخبه‌پروری جذب ما از این پس از دانشجویان دانشگاه‌های استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در معاونت پژوهشی سال گذشته بخش‌های را به حوزه درمان اضافه کردیم و در حال حاضر سه بخش درمان، مرکز هنر و معماری و مرکز جدیدی با عنوان مرکز تجاری‌سازی فناوری در این معاونت فعال هستند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد قزوین ادامه داد: در بخش درمان نگاه مردم به لطف خدا به ذخیره سازی سلولهای بنیادی در حال تغییر است و اهمیت ان برای مردم بیشتر شده و شاهد استقبال بیشتر مردم هستیم.

وی تأکید کرد: شرایط این ذخیره‌سازی تسهیل شده و میتوانیم با تقسیط هزینه این کار را آسان‌تر برای مردم انجام دهیم.

پیله‌چی عنوان کرد: مرکز هنر و‌معاری قبلاً در این واحد وجود داشت اما فعال‌تر شده و با بیش از هشت استان و با دستگاه‌هایی همچون شهرداری و میراث فرهنگی قرارداد همکاری منعقد کرده‌ایم.

وی گفت: گنبد مسجد جامع قزوین تا به امروز  با داربست نگهداری می شده و امروز این مرکز در حال بررسی است تا شرایطی را فراهم کند که این داربست‌ها بدون آسیب به گنبد برداشته شوند.

این مسؤول با بیان اینکه در تجاری سازی فناوری ورود جدی داشته‌ایم، اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که جهاد در این چهل سال دنبال کرده رسیدن به این خودباوری است که ما می توانیم و خودکفایی سخت نیست.

وی افزود: تکیه بر توان داخلی دور از دسترس نیست و پژوهشگران ما توانسته‌اند در خیلی از حوزه ها ما را توانمند کنند.

پیله‌چی بیان کرد: کمک به تجاری‌سازی دانش از مشاوره تا کمک به بازاریابی در داخل و خارج در دستور کار این مرکز است و معتقدیم باید در این حوزه درونزا ولی برونگرا بود.

وی با بیان اینکه معاونت آموزشی این واحد به دو بخش بلندمدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود، تأکید کرد: در حوزه آموزش کوتاه مدت به دنبال ارائه آموزش‌هایی با رویکرد مهارت افزا و توانمندساز هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی واحد قزوین ادامه داد: برقراری ارتباط و تکمیل حلقه اتصال دانشگاه و صنعت در دستور کار است و میتوانیم با تجاری سازی دانش این حلقه را تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه کتاب ۸ که از مهمترین پروژه‌های این واحد است و  در حال پایان است و با رشد ۸۰درصدی امیدواریم امسال به پایان برسد.

پیله‌چی گفت: این کتاب که در 8 سطح و 16 جلد تدوین شده هم‌اکنون به صورت پایلوت در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور آمورش داده می‌شود.

وی افزود: در حوزه پروژه عمرانی هم ساخت مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاد دانشگاهی با هدف ارائه خدمات درمانی به مردم استان و حتی استانهای همجوار از  سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت ده درصدی داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با ساخت این مجتمع از مرگ افراد و وقوع آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه جلوگیری کرده‌ایم و لذا هرچقدر این مجتمع زودتر به بهره‌برداری برسد دستاوردهای مثبت آن برای استان و کشور بیشتر خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی و ابلاغ استاندار قزوین سند توسعه فرهنگی استان قزوین با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این واحد در حال برنامه‌ریزی و تدوین است و امیدواریم بتوانیم افق خوبی را برای استان ترسیم کنیم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول