اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

احداث «پارکینگ های هوشمند» در قم

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اشاره به طرح مطالعاتی « شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه شهر هوشمند قم»، گفت: احداث «پارکینگ های هوشمند» و «راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی کلیه عوارض شهرداری» از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناخته شده در قم در قالب این طرح است.

احداث «پارکینگ های هوشمند» در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایون یزدان پناه با اشاره به اینکه ایجاد یک شهر هوشمند نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است، بیان کرد: بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی مانند اینترنت پرسرعت خانگی و…  توسط دولت به وسیله اپراتورهای ارتباطی فراهم شده است اما برای ایجاد شهر هوشمند این اقدام کافی نیست و سرمایه گذاری در زمینه‌های دیگر نیز از حد توان مالی دولت و حاکمیت خارج است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: علاوه بر آن، راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی در حوزه حمل و نقل هوشمند شهری و سامانه یکپارچه‌سازی خدمات الکترونیکی(ESB) و سکوی ارائه خدمات الکترونیکی (SDP) و … توسط شهرداری قم از جمله زیرساخت‌های نرم افزاری فراهم شده در زمینه تبادل داده و اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیکی به شمار می‌رود.

یزدان پناه گفت: در این شرایط، شهرداری قم برای فراخوان جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، در قالب یک طرح مطالعاتی با عنوان «شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شهر هوشمند قم» به این مهم پرداخته است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: پژوهش و مطالعات طرح «شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شهر هوشمند قم» بر عهده شرکت سرمایه‌گذاری موننکو است که در راستای اجرای این طرح با ستاد شهر هوشمند شهرداری قم همکاری می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت حدود ۸۰ درصدی این طرح مطالعاتی، ادامه داد: احداث «پارکینگ‌های هوشمند» و «راه‌اندازی سامانه پرداخت کلیه عوارض شهرداری» از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناخته شده در راستای هوشمندسازی قم است که توسط شرکت سرمایه‌گذاری موننکو در قالب طرح « شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شهر هوشمند قم» در حال انجام است.

یزدان پناه با اشاره به احداث «پارکینگ هوشمند» در شهر قم، خاطرنشان کرد: قم شهری با عملکرد گردشگری مذهبی و سلامت است که با توجه به برآورد سالیانه حضور 20 میلیون جمعیت  زائر و گردشگر در این شهر مقدس، از این رو تقاضا برای پارکینگ افزایش می‌یابد و راه‌اندازی سامانه پارکینگ هوشمند در راستای آسان‌سازی یافتن مکانی برای پارک کردن وسیله نقلیه و رفاه شهروندان و مسافران امری ضروری است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه این طرح مطالعاتی تا اواخر تابستان ۹۹ به پایان می‌رسد، یادآور شد: نظارت این طرح با ستاد شهر هوشمند شهرداری قم است و اجرای پروژه‌های هوشمندسازی در مرحله بعد بر عهده شرکت‌های خصوصی سرمایه گذار تحت نظارت فنی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول