اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ممنوع بودن هرگونه پخت و پز در عزاداری های محرم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چرام گفت: در مراسمات هرگونه پخت و پز ممنوع میباشد و عزیزانی که قصد اطعام نذری دارند در قالب بسته های خام در اختیار منازل قرار دهند.

ممنوع بودن هرگونه پخت و پز در عزاداری های محرم

حجت الاسلام سیدمحمد حسین طلب در گفتگو با خبرنگار فارس در چرام از برگزاری گردهمایی مشترک هیات عزاداری و طلایه داران عرصه تبلیغ و ستاد شئون فرهنگی در چرام خبر داد.
رئیس سازمان تبلیغات چرام با اعلام این خبر،اظهار کرد: فراموشی وصایای پیامبر و نادیده گرفتن ماجرای غدیر موجب انحراف و شکاف در امت اسلامی شد.
وی،افزود: دنیا طلبان در سقیفه بنی ساعده می‌خواستند روح غدیر را بخشکانند و مردم را از ولایت امیرالمومنین دور کنند،از آن تاریخ تاکنون هرچه که اسلام و مسلمین ضربه خورد به خاطر همین اقدام شوم بود و این اقدام زمینه ساز مظلومیت اهل بیت پیامبر اکرم شد تا آنجا که از امام حسین می خواهند با یزید فاسد و فاسق به عنوان خلیفه مسلمین بیعت کند.
این مسئول،ادامه داد: امام حسین (ع) راهی جز کربلا و میدان عاشورا برای نجات اسلام نمی بیند، امام را در اوج مظلومیت به شهادت رساندند اما نفرت و انزجار تاریخی را دشمنان اهل بیت برای خود در تاریخ ثبت کردند.
حجت الاسلام حسینی طلب،گفت: طومار بنی امیه و بنی عباس با ریختن خون فرزندان پیامبر بسته شد و اسلام احیا شد و امروز نام امام حسین،پر آوازه ترین نام دنیای بشری است.
وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و با بیان اینکه تمامی هیات چه شهری و چه روستایی تابع مقرراتی است که شبکه بهداشت و درمان ابلاغ می‌کند، گفت: در مراسمات هرگونه پخت و پز ممنوع میباشد و عزیزانی که قصد اطعام نذری دارند در قالب بسته های خام در اختیار منازل قرار دهند.
حسینی طلب با اشاره به این مطلب که مراسمات در مساجد بعد از نماز مغرب و عشا به صورت حداکثر یک ساعت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت مجوز برگزاری مراسمات توسط ستاد ملی کرونا به صورت عمومی، هیئت عزاداری در مکان‌های باز به طور کامل موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.
 وی، همچنین اضافه کرد: نیروی انتظامی مسئولیت ایجاد نظم و امنیت مراسمات را بر عهده خواهد گرفت و با کسانی که مقررات بهداشتی را رعایت نکند برخورد می‌کند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول