اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هدایت تحصیلی از دلایل کاهش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه 28.12 درصد دانش‌آموزان پایه دهم تاکنون ثبت نام کرده‌اند، گفت: هدایت تحصیلی از دلایل کاهش ثبت‌نام دانش‌آموزان در این پایه است

هدایت تحصیلی از دلایل کاهش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم است

صدیقه عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ثبت نام پایه‌های ورودی صرفا به صورت حضوری انجام می‌شودو دانش‌آموزان باید به موقع ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ دانش‌آموز تارک و بازمانده از تحصیل داشته باشیم؛ افزود: این نشست به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای انجام ثبت نام به موقع دانش‌آموزان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام در پایه‌های ورودی نیاز به پیگیری و تلاش بیشتر دارد؛ تصریح کرد: در چند روز باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید باید تلاش کنیم ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی را به 100 درصد برسانیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان به بیان گزارش آماری از میزان ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی پرداخت و گفت: تا پایان روز سه شنبه 14 مردادماه، ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی 92.24 درصد، پایه هفتم دوره اول متوسطه 70.13 درصد و پایه دهم دوره دوم متوسطه 28.12 درصد است.

عبداللهی انجام فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه دهم را یکی از دلایل کاهش میزان ثبت نام دانش‌آموزان در این پایه عنوان کرد و یادآور شد: روسای ادارات دوره اول و دوم ابتدایی و متوسطه باید به جد پیگیر وضعیت ثبت نام پایه‌های ورودی بوده و به صورت مستمر گزارش وضعیت ثبت نام را از طریق شهرستان‌ها و مناطق پیگیری کنند.

وی دریافت هرگونه وجه به جز هزینه کتاب‌های درسی و بیمه دانش‌آموزی در هنگام ثبت نام را غیرقانونی دانست و تاکید کرد: مدیران مدارس باید براساس ضوابط و قوانین عمل کرده و از اخذ هرگونه وجهی در هنگام ثبت نام با عناوین کمک‌های مردمی و غیره پرهیز نمایند.

این مقام مسئول نظارت بر ثبت نام مدارس در نواحی یک و دو سنندج را مورد تاکید قرار داد و از همه اعضای ستاد استانی خواست نظارت‌ها را جدی گرفته و با حضور در مدارس، با قاطعیت روند ثبت نام را پایش و مورد بررسی قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی به نحوه ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و همچنین یازدهم و دوزادهم به صورت غیر حضوری ( بدون حضور والدین ) توسط مدیران مدارس انجام می‌شود.

عبداللهی با تقدیر از زحمات مدیران مدارس بر رعایت اصل تکریم ارباب رجوع توسط ستاد ثبت نام مدارس و تسریع در ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه دانش‌آموزی سناد تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول