اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه ترکیه به لیبی سفر می‌کند

وزیر خارجه ترکیه برای دیدار با مسئولان دولت وفاق ملی لیبی، امروز به طرابلس سفر می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه به لیبی سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌های داخلی در لیبی بین دو طرف طرابلس و طبرق و همچنین اختلاف‌نظرهای دیپلماتیک بین کشورهای حامی آنها، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به لیبی سفر می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چاووش‌اوغلو امروز (پنجشنبه) در جریان یک سفر کاری و با هدف دیدار با مقامات دولت وفاق ملی لیبی، به طرابلس می‌رود.

 بر این اساس، «اِواریست بارتولو» وزیر خارجه کشور اروپایی مالت نیز چاووش‌اوغلو را در سفر بهلیبی همراهی کرده و قرار است نشست مشترکی نیز در طرابلس داشته باشند.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه همچنین می‌افزاید که علاوه بر صحبت درباره موضوعات مشترک سه کشور ترکیه، لیبی و مالت در این سفر، چاووش‌اوغلو پیش از ترک طرابلس، با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیداری خواهد داشت.

به نوشته آناتولی، وزیر خارجه ترکیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است درباره مسائل و بحران‌های منطقه‌ای از جمله موضوع سوریه و لیبی صحبت کنند.

 لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

حفتر از حمایت مصر، روسیه، امارات و چند کشور اروپایی  و در مقابل نیروهای دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است امری که نگرانی مصر را برانگیخته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول