اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشگوی مطرح تاریخ انتخابات‌ آمریکا: ترامپ از بایدن شکست می‌خورد

یک مورخ آمریکاییِ که گفته شده، از سال ۱۹۸۴ پیشگویی و پیش‌بینی‌هایش درباره برنده انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور درست بوده است، اعلام کرد که جو بایدن در انتخابات سال جاری پیروز می‌شود.

پیشگوی مطرح تاریخ انتخابات‌ آمریکا: ترامپ از بایدن شکست می‌خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آلن لیچمن» مورخ آمریکایی که سابقه طولانی در زمینه پیشبینی درست نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله انتخابات ۲۰۱۶ دارد، اعلام کرده که دونالد ترامپ در انتخابات امسال شکست می‌خورد.

آلن لیچمن مورخ ۷۳ ساله آمریکایی که طبق گزارش رسانه‌های این کشور از سال ۱۹۸۴ در زمینه پیشبینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانسته درباره برندگان این انتخابات‌ پیشبینی‌های درست انجام دهد، درباره نتیجه انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) اظهارنظر کرده است.

به نوشته «هیل»، این پروفسور تاریخ در دانشگاه‌های آمریکا اعلام کرد که او احتمال می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دونالد ترامپ را شکست دهد.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، «لیچمن یکی از معدود پیشگویانی است که پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را پیشبینی کرده بود».

این مورخ آمریکایی طی دهه‌های اخیر با بررسی دقیق مسائل انتخاباتی یک مدل و سیستم دارای ۱۳ «مولفه کلیدی» ترسیم کرده و با کمک آن پیشبینی کرده که ایا حزب حاکم در کاخ سفید می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری برنده شود یا خیر.


«آلن لیچمن» مورخ و پیشگوی آمریکایی

 

مولفه‌های کلیدی مد نظر لیچمن دارای مواردی از قبیل شرایط اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت کشور و اینکه آیا نامزد حزب (حاکم و مسلط بر کاخ سفید) رئیس‌جمهور مستقر است، می‌شود.

وی با انتشار یک فایل ویدئویی که روز چهارشنبه (دیروز) روزنامه نیویورک تایمز آن را منتشر کرد، گفت: «مولفه‌های کلیدی پیشبینی می‌کنند که ترامپ کاخ سفید را خوهد باخت».

پایگاه هیل البته در گزارش خود درباره این مورخ نوشت: «لیچمن مدعی است که او در تک تک انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا از سال ۱۹۸۴ به درستی برندگان آنها را پیشبینی کرده است اما او در انتخابات سال ۲۰۰۰ پیشبینی کرده بود که ال گور معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا برنده می‌شود اما ال گور تنها توانست رای مردمی را ببرد و جورج بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا آرای الکترال را برنده شده بود».

بایدن در هفت مولفه از مجموع ۱۳ مولفه کلیدی مدل لیچمن، از ترامپ برتری دارد و این به معنای برتری او در نتیجه نهایی انتخابات است.

لیچمن از تاثیر گذاری مسائلی از قبیل تلاش‌ها برای سرکوب کردن رای دهندگان آمریکایی و دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در نتیجه نهایی تاکید کرد و گفت که «نیروهایی هم خارج از این مولفه‌ها تاثیرگذار هستند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول