اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معجزه «ماما» در محروم‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد/مادر و نوزاد لودابی به زندگی بازگشتند

در یک عملیات چند ساعته مامای زبردست جان نوزاد و مادر لودابی را در یکی از محروم‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد نجات داد.

معجزه «ماما» در محروم‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد/مادر و نوزاد لودابی به زندگی بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از لوادب مسؤل مرکز خدمات جامع سلامت لوداب گفت: زن بارداری که در روستای شهید خرم روز (آب بهاره) چین لوداب با پارگی کیسه آمینوتیک و وضعیت بسیار حاد در شامگاه سه شنبه به مرکزخدمات جامع سلامت مراجعه کرد با تلاش پرسنل سریعا به مرکز تسهیلات زایمانی لوداب منتقل و با کمترین زمان اقدامات درمانی شروع شد که با مهارت مثال زدنی و تلاش فراوان خانم زینب صفری مامای تسهیلات زایمانی لوداب، هم مادر و هم فرزند از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

وی گفت: با توجه به وضعیت فوق العاده حاد مادر که دچار پارگی و‌ بد حالی بود عملیات زایمان شروع شد که نوزاد با توجه به مشکلاتی که در بند ناف بوجوده آمده بود متوجه شدیم که نوزاد مرده به دنیا آمده و نفس نمی‌کشد به همین خاطر عملیات احیا نوزاد شروع شد و خوشبختانه با کمک پزشک و دیگر ماماهای مرکز، نوزاد احیا و به زندگی بازگشت.

این ماما گفت: از طرفی مادر دچار خونریزی شدید بود که باعث کاهش هوشیاری شد و زبردستی ماما زایشگاه خانم زینب صفری دولت آباد اقدام درمانی و اورژانسی صورت گرفت شرایط مادر بچه بطور نسبی بهتر شد. 

صانع‌نسب افزود: با کمک پرسنل ۱۱۵لوداب به بیمارستان امام سجاد منتقل شد و در تمام طول مسیر ماماهای تسهیلات زایمانی لوداب خانم زینب صفری و خانم مرضیه آینه دار و محمد صمدی با اقدام درمانی مانع از وخیم تر شدن حال بیمار شدند.

مسؤول مرکز خدمات جامع سلامت لوداب گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت مادر که در ICu بیمارستان امام سجاد بستری است مطلوب بوده و نوزاد در شرایط کاملا نرمال بسر می‌برد.

وی با بیان اینکه این چهارمین احیا نوزاد در لوداب و چندمین زایمان پر خطر در این مرکز می باشد افزود: از مسؤلین درخواست می‌کنیم به مشکلات منطقه توجه بیشتری داشته باشند و امکانات مورد نیاز بخش، از جمله سونوگرافی و...را در برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش فارس؛ بخش لوداب با جمعیتی قریب به ۱۵هزارنفر در۱۲۰کیلومتری یاسوج مرکز استان قرار دارد که داری سه درمانگاه و یک مرکز تسهیلات زایمانی می باشد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول