اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اجرای پویش «همکلاسی‌مهربان» تا 20 شهریور/ جمع‌آوری 30 میلیارد تومان در مرحله اول کمک مؤمنانه

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از اجرای پویش «همکلاسی مهربان» تا 20 شهریور امسال خبر داد و گفت: در مرحله اول کمک‌های مؤمنانه، 30 میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

اجرای پویش «همکلاسی‌مهربان» تا 20 شهریور/ جمع‌آوری 30 میلیارد تومان در مرحله اول کمک مؤمنانه

مجتبی باستان جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: پویش ملی «همکلاسی مهربان» در سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی درون مدارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، جمعیت هلال‌احمر و سازمان بسیج دانش‌آموزی با همراهی و مساعدت همیشگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و کمک مدیران مدارس برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه از تیر امسال به راه‌اندازی پویش ملی همکلاسی مهربان اقدام کردیم، گفت: هدف ما از راه‌اندازی این پویش، ترویج روحیه و فرهنگی ایثار و انفاق بین دانش‌آموزان است؛ ضمن اینکه کمکذبه اجرای بخشی از سند تحول بینادین آموزش و پرورش است.

باستان ادامه داد: اهداف کلان در فصل پنجم سند تحول آموزش و پرورش است که در ذیل هدف اول آن، 43 ویژگی برای دانش‌آموزان ذکر شده است؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مؤمن، موحد، کارآفرین، مستعد و جهادگر،  -تربیت انسانی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست و مهرورز اشاره کرد که ما کارآفرینی، مشارکت جویی و جهادگری را پررنگ کردیم به عنوان هدف رفتاری قرار دادیم و این پویش را راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه محور اصلی اجرای این پویش، خود دانش‌آموزان هستند، افزود: دانش‌آموزان با همکاری تشکل‌ها و محوریت بسیج دانش‌آموزی از پول تو جیبی خود، کمک معلمان، خیرین و نهادها برای دانش‌آموزان نیازمند هر مدرسه‌ای کیف، کفش، البسته زمان مدرسه و لوازم التحریر ایرانی تهیه می‌کنند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه این پویش تا 20 شهریور ادامه دارد، گفت: واحدهای دانش‌آموزی در ارتباطات مجازی با همکلاسی‌های خود در ارتباطند و ان‌شاءالله تا 15 شهریور، لوازم التحریر را تهیه کرده و در اختیار همکلاسی مهربان قرار می‌دهند.

وی به مرحله اول کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و افزود: در مرحله اول کمک‌های مؤمنانه، 30 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آموزی شد و در مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه، شعار ما این است که هیچ دانش‌آموزانی نباید به خاطر نداشتن لوازم‌التحریر از تحصیل محروم بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول