اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در سنین ۲۰ الی ۴۰ سالگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بابل از تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد بیماری کرونا خبر داد و گفت: بیماران بستری در سنین 20 تا 40 سال نسبت به موج اول افزایش یافته است.

افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در سنین ۲۰ الی ۴۰ سالگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سید فرزاد جلالی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد  بیماری کرونا خبر داد و گفت: بیماران بستری در سنین 20 تا 40 سال نسبت به موج اول افزایش یافته است.

وی اشاره به اینکه 22 شهر استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد و ما در خیز دوم بیماری کرونا هستیم، بیان داشت: این بیمار تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد داده  و میزان سرایت ویروس کرونا 10 برابر شده است.

جلالی با بیان اینکه، علت خیز دوم این بیماری عدم رعایت مردم در دو یا سه هفته گذشته است، عنوان کرد: استان مازندران در روزهای تعطیل به اندازه جمعیت استان، مسافر دارد و این موضوع باعث می‌شود آلودگی‌هایی را به این استان آورده و همچنین آلودگی‌هاى اینجا را به استان‌های خود منتقل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه عامل اصلی شیوع دوم این بیماری  عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اذعان داشت: استفاده از ماسک،  رعایت فاصله اجتماعی و شستشوى مکرر دست‌ها فوق العاده مهم است.

جلالی تاکید کرد: استفاده از  ماسک بسیار اهمیت داشته و ثابت شده اگر رعایت 95 درصدی از سوی مردم انجام شود اثر بخشی قطعى و بارزى در کاهش تعداد بیماران خواهد داشت که با رعایت کمتر از ٩٠ درصدی ماسک این میزان کاهش بیماری اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول