اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کبدی همدان محروم از شناسه ملی/ پیشرفت کبدی در گرو حمایت مالی

رئیس هیأت کبدی همدان با بیان اینکه کبدی استان از شناسه ملی محروم است و مظلوم گفت: با تدوین یک برنامه مدون، کبدی همدان را روی ریل توسعه قرار خواهیم داد و این امر نیازمند حمایت مسئولان و همچنین اسپانسرهاست.

کبدی همدان محروم از شناسه ملی/ پیشرفت کبدی در گرو حمایت مالی

سیدمصطفی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان با اشاره به شرایط هیأت کبدی استان اظهار کرد: کبدی یکی از مظلومترین هیأت‌های ورزشی همدان است به طوری که حتی از شناسه ملی هم محروم هستیم تا بتوانیم کارهای مالی و حقوقی خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: حتی هیأت‌های کبدی شهرستانی ما نیز تنها در کبودراهنگ وجود خارجی داشت و بقیه شهرستان‌ها تعطیل بودند، این در حالی است که پیشرفت ورزش کبدی نیازمند شکل‌گیری و توسعه این ورزش در همه شهرستان‌های استان است.

رئیس هیأت کبدی استان همدان افزود: ما برای توسعه ورزش کبدی استان یک برنامه مدون و جامعی را در دست تدوین داریم تا سندی باشد برای پیشرفت و معرفی بهتر این رشته ورزشی.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم کار بسیار سختی داریم اما بدون وقفه با همکاری اعضای هیأت به دنبال تحقق آن هستیم ادامه داد: مدت دو ماه است که از صدور ابلاغ بنده به عنوان رئیس هیأت کبدی استان می‌گذرد، اما به دلیل کرونا، فعالیت‌های این رشته در این مدت تعطیل بوده است.

کاهش تعداد ورزشکاران سازماندهی شده کبدی

موسوی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت ورزش و جوانان برگزاری مسابقات کبدی فقط در شرایط وضعیت سفید امکان پذیر است و عملاً ما در فضای اصلی نمی‌توانیم فعالیت‌های خود را پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: با همه این اوصاف سعی کردیم در فضای مجازی جلسات متعدد تخصصی را برگزار کنیم و برای بهتر شدن آینده این رشته با جامعه کبدی تبادل نظر داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت کبدی استان را بررسی کنیم.

 رئیس هیأت کبدی همدان با اشاره به کاهش تعداد ورزشکاران سازماندهی شده  این رشته در استان طی سال‌های اخیر گفت: در سال ۹۴ در کبدی استان نزدیک به یک هزار و ۱۴۰ ورزشکار سازماندهی شده فعالیت می‌کردند، اما در سال ۹۸ این آمار به ۱۳۹ نفر کاهش یافته که ۱۰۴ نفر در بخش آقایان و ۳۹ نفر در بخش بانوان فعالیت می‌کنند.

یکی از استان‌های موفق در بخش مربی، بازیکن و داور ملی هستیم

وی استان همدان را یکی از استان‌های موفق در امر پرورش استعدادهای کبدی عنوان کرد و گفت: ما دو مربی تیم‌ملی، چهار داور بین‌المللی و چهار بازیکن ملی‎پوش و یک لژیونر در کبدی دارا هستیم که از این نظر رکورد خوبی داریم.

موسوی با بیان این که کبدی همدان از نداشتن حامی مالی ضربه خورده است، تصریح کرد: امتیاز لیگ برتری استان که متعلق به تیم فتح کبودراهنگ بود را به همین دلیل سال گذشته از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال جذب اسپانسر و حضور در لیگ برتر یا دسته اول در دو بخش آقایان و بانوان، در تمام رده‌های سنی هستیم، لازمه توسعه کبدی استان را فعال کردن این رشته در بخش همگانی و معرفی بیشتر آن به خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان دانست.

رئیس هیأت کبدی استان همدان با بیان اینکه از دیگر اقدامات لازم برای توسعه کبدی استان فعال کردن هیئت‌های شهرستان‌های استان است ادامه داد: کبدی در استان همدان تک‌قطبی است، در بخش آقایان، شهرستان کبودراهنگ و در بخش بانوان، ملایر حرف اول را می‌زنند که لازم است شهرستان‌های دیگر استان تقویت شوند.

 در کبدی ساحلی به دنبال واگذاری یک زمین از سوی شهرداری کبودراهنگ هستیم

وی وجود زیرساخت‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تنها فضایی که قرار است در اختیار کبدی استان قرار گیرد، خانه کبدی در شهر کبودراهنگ است که پیمانکار این پروژه مشخص شده و قرار است عملیات عمرانی آن آغاز شود.

موسوی ادامه داد: در بحث کبدی ساحلی نیز به دنبال واگذاری یک زمین از سوی شهرداری کبودراهنگ هستیم تا عملاً این مهم را نیز آغاز کرده و برنامه‌های خود را در این حوزه آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کبدی دارای سه شاخه ساحلی، سرکل کبدی و کبدی سالنی است که در حال حاضر فقط در بخش سالنی استاندارد فعال هستیم، اما قصد داریم کمیته‌های ساحلی و سرکل کبدی را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام/89042/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول