اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کار جبهه‌ای رسانه‌ مطالبه‌گری را تقویت می‌کند/آمریکا دنبال تفرق در جبهه مقاومت است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان کار جبهه‌ای و واحد رسانه‌ای را بسترساز موفقیت برشمرد و گفت: مردم بزرگ، صبور و ایثارگر ایران لایق بهترین‌ها هستند بنابراین باید با کار رسانه‌ای واحد مشکلات را بازگو کرده و مطالبه‌گر بود.

کار جبهه‌ای رسانه‌ مطالبه‌گری را تقویت می‌کند/آمریکا دنبال تفرق در جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: اهمیت این روز بدان حد است که خداوند به پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید «آنچه از سوى پروردگارت به تو نازل شده ابلاغ کن که اگر چنین نکنى رسالت او را انجام نداده‌اى».

وی با بیان اینکه این موضوع نشان از آن دارد که اگر «اسلام» و «ولایت» را در دو کفه ترازو قرار دهیم هر دو با هم تطبیق دارند و اهمیت آنها به یک اندازه است گفت: محرومیت از نعمت ولایت یعنی رفتن به سوی قهقرا و سقوط.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تمام کارها با ولایت معنا می‌یابد افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به وضوح مشاهده کردیم هر جا با ولایت همراه بودیم موفق شدیم و هرجا در این زمینه کم‌کاری کردیم با شکست مواجه شدیم.

وی ترویج و تبیین اصل ولایت و چرایی ولایتمداری را رسالت خبرنگاران دانست و خطاب به آنها گفت: شاید بی‌مهری‌های زیادی به شما شود اما باید به تمسک به ائمه اطهار(ع) مقاوم و محکم باشید و در راه حق قلم بزنید.

مجیدی با بیان اینکه رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس نیز با تمسک به ائمه اطهار(ع) سختی‌ها را پشت سر گذاشتند و برای کشور افتخار آفریدند گفت: در همان دوران خبرنگاران بسیاری نیز پا به پای رزمندگان صحنه‌های دلیرمردی این بزرگان و البته اتفاقات تلخ و بسیار دردناکی را از آن دوران ثبت کردند و به تصویر کشیدند.

وی اصحاب رسانه را نیروهای صف تاریخ‌نگاری و ثبت واقعیت‌های تلخ و شیرین در کشور دانست و گفت: از خبرنگاران می‌خواهم در هر شرایطی حقایق را بگویند حتی اگر مشکل باشد و سخت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان شناسایی تهدیدها، آسیب‌ها و فرصت‌های جامعه را نیز جزوی از رسالت رسانه و خبرنگاران عنوان کرد و با بیان اینکه باید در زمینه رفع مشکلات فرهنگسازی کرد گفت: برای نمونه هم‌افزایی اصحاب رسانه برای تبلیغ لزوم استفاده از ماسک در روزهای کرونایی آن را به یک گفتمان تبدیل کرد که می‌توان همین شیوه را برای تبدیل گفتمان برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی به کار برد.

هر روز اتاق جنگ آمریکا علیه ایران و جریان مقاومت فعال است

مجیدی کار جبهه‌ای و واحد را بسترساز موفقیت برشمرد و گفت: مردم بزرگ، صبور و ایثارگر ایران لایق بهترین‌ها هستند بنابراین باید با کار رسانه‌ای واحد مشکلات را بازگو کرده و مطالبه‌گر بود.

وی گریزی به همراهی مردم در رزمایش «کمک مومنانه» زد و با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی مردم استان ۴۰ میلیارد تومان در این زمینه کمک کردند بیان کرد: هر چه برای این مردم بزرگ خدمت کنیم باز هم کم است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه با اشاره به در پیش بودن ۴۰ سالگی دفاع مقدس، ماه محرم و صفر اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند با تبیین اهمیت فرهنگ دفاع مقدس، هدایت نذورات به سمت کمک به مردم نیازمند و انعکاس ایثار مردم در دوران جنگ تحمیلی و شرایط فعلی رسالت خود را انجام دهند. 

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا دنبال ایجاد تفرق در بین جبهه مقاومت است تا فشار افکار عمومی کشورش به واسطه سوء مدیریت‌هایش را از روی خود بردارد گفت: هر روز اتاق جنگ آمریکا علیه ایران و جریان مقاومت فعال است بنابراین باید مراقب توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان باشیم.

ضرورت تبلیغ اهمیت غدیر و ولایت

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با تبریک عید بزرگ غدیر اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام برای ابلاغ دستور الهی در ارتباط با موضوع مهم ولایت امیرالمومنین(ع) کار رسانه‌ای کردند، هم ماهوی، هم شکلی.

حجت‌الاسلام حسین علی‌ئی با بیان اینکه در آن روز پیام الهی به گوش 120 نفر رسانده شد گفت: از آن جا که بلندگو نبود با جهاز شتران یک بلندی ایجاد شد و از 6 جهت چند نفر به صلاحدید پیامبر(ص) در بین جمعیت فرمایشات ایشان را به افرادی که فاصله زیادی با آنها داشتند، منتقل می‌کردند.

وی با اشاره به اهمیت غدیر و ولایت ادامه داد: در خطبه غدیر عنوان شد که این روز برای حاضران و غایبان؛ آنهایی که از نزدیک پیامبر(ص) و علی(ع) را می‌بینند و یا نمی‌بینند و برای افرادی که متولد شده‌اند یا نه حجت است و تا قیامت باید این پیام ابلاغ شود.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یکی از وظایف رسانه را توجه به این الگو و تبلیغ اهمیت غدیر و ولایت دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

رسانه‌ها به عنوان حلقه واسط مردم و مسوولان نباید ضعیف شوند

 رئیس خانه مطبوعات همدان نیز با اشاره به اثرگذاری رسانه‌های استان گفت: مجموعه‌های رسانه‌ای همدان با وجود محدودیت‌هایی که در حوزه مالی، کاغذ و چاپ دارند اما همواره با اخلاقمداری و به صورت فعال در زمینه اطلاع‌رسانی ورود کرده‌اند.

مجید ملکیان نبود امنیت شغلی و پایین بودن حقوق را از مشکلات خبرنگاران دانست و افزود: در حالی که در تمام دنیا علوم انسانی حرف اول را می زند و خبرنگاری مولفه توسعه در جوامع به شمار می‌رود اما این مهم در کشور ما نادیده گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسوولان هستند افزود: اگر این حلقه واسط ضعیف عمل کند ممکن است شاهد بروز تبعات امنیتی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول