اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حمایت از رسانه‌ها را وظیفه خود می‌دانیم/افتتاح 30 پروژه شاخص در استان تا پایان سال

استاندار کردستان گفت: حمایت از رسانه‌ها را وظیفه خود می‌دانیم و هر حمایتی که از سوی استانداری لازم باشد برای حفظ استقلال رسانه و کمک به حل مشکلات این صنف در استان انجام خواهد شد.

حمایت از رسانه‌ها را وظیفه خود می‌دانیم/افتتاح 30 پروژه شاخص در استان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا امروز در دیدار با مسوول بسیج رسانه، اعضای انجمن صنفی نشریات محلی و اعضای هیئت رییسه خانه مطبوعات کردستان اظهار کرد: توجه به رسانه، بیمه خبرنگاران، نبود سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه در استان کردستان همگی از دغدغه‌های اصحاب رسانه در استان است اما این مشکلات فقط مختص استان کردستان نیست و باید در سطح کلان و کشوری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بیان مسائل هیچ مشکلی را از خبرنگاران حل نمی‌کند بلکه باید طرح و ایده‌ای برای حل مشکلات خبرنگاران استان کردستان ارائه شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار رسالت سنگینی در برابر هجمه دشمنان بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات دریافتی و بیمه خبرنگاران در شأن این قشر نیست و باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

استاندار کردستان اعلام کرد: ارائه این ایده که مکانی برای تجمیع دفاتر رسانه‌ها در استان باید در نظر گرفته شود ایده مناسبی است و باید برای برون‌رفت از سایر مشکلات خبرنگاران نیز از سوی فعالان رسانه‌ای طرحی ارائه شود و ما هم آماده کمک به خبرنگاران هستیم.

مرادنیا تصریح کرد: رسانه‌های مکتوب استان کردستان بدلیل نبود  شرکت‌های خصوصی و کارخانه در استان، درآمد چندانی ندارند و باید همفکری شود که برای خبرنگاران تسهیلاتی در قالب صندوق حمایتی دیده شود.

وی با اشاره به مشکل مسکن خبرنگاران بیان کرد: تعداد خبرنگارانی که مسکن ندارند شناسایی شود تا در طرحی اقدام ملی مسکن ثبت نام شوند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی مملکت که با تحریم و‌ بحران اقتصادی مواجهیم نیاز است که خبرنگاران و اصحاب رسانه با ایجاد امیدآفرینی به جامعه شور و نشاط ببخشند و فعالیت‌های امیدبخش و مطلوب استان را به اطلاع مردم برسانند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 30 پروژه شاخص از جمله راه‌آهن سنندج همدان، فرودگاه سقز، جاده سنندج مریوان، تبدیل اراضی دیم به آبی و غیره در استان افتتاح خواهد شد ک خبرنگاران استان این موارد را اطلاع‌رسانی کنند.

مرادنیا اعلام کرد: امروز یکی از مسائلی که در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح می‌شود بحث کولبری است گرچه این قشر با مشکلات زیادی روبرو هستند اما برخی‌ها در پوشش کولبر کالای قاچاق وارد می‌کنند و خبرنگاران باید مراقب باشند که اطلاع‌رسانی‌های آنها در خصوص کولبران و یا سایر مشکلات استان، سوژه‌ای برای رسانه‌های بیگانه نباشد و واقعیات را به مخاطب منتقل کنند.

وی اعلام کرد: حمایت از رسانه‌ها را وظیفه خود می‌دانیم و هر حمایتی که از سوی استانداری لازم باشد برای حفظ استقلال رسانه و کمک به حل مشکلات این صنف در استان انجام خواهد شد.
انتهای پیام/23330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول