اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت افزایش اختیارات مسؤولان روستاها برای جلوگیری از ورود مسافران

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با تاکید بر افزایش اختیارات مسؤولان روستاها و شهرها گفت: باید دهیار، شورا، امام جماعت و بسیج اختیارات داشته باشند که در صورت ورود مسافران به روستا، راه ورودی را مسدود کنند اگر این امر صورت نگیرد مشکلات رفع نخواهد شد.

ضرورت افزایش اختیارات مسؤولان روستاها برای جلوگیری از ورود مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، بعد از ظهر امروز نشستی با حضور دکتر ناصحی نماینده وزیر بهداشت در مازندران، دکتر گویا مدیرکل بیماری‌های  واگیردار، دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر باقرزاده نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حسن‌زاده فرماندار بابلسر و دیگر مسؤولان بابلسر جهت بررسی وضعیت درمانی بابلسر برگزار شد.

‌علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار و نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس در این نشست اظهار کرد: با توجه به اوج‌گیری مجدد کرونا در منطقه، نیازهایی دیده شد که با مسؤولان نشست گذاشتیم تا علاوه بر بررسی وضعیت درمانی بابلسر و فریدونکنار، بازدید میدانی هم از کمبودهای امکانات بیمارستان‌های شفا بابلسر و امام خمینی(ره) فریدونکنار داشته باشند.

*ضرورت برطرف کردن نیازهای درمانی برای مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی نیازمند دستگاه‌های سی‌تی اسکن ، اکسیژن‌ساز ، سونوگرافی و ... داروهای مورد نیاز کرونا و لوازم حفاظتی و بهداشت پرستاران و کادر درمان هستیم، افزود: امیدواریم در کوتاه‌مدت بتوانیم نیازهای درمانی مقابله با کرونا را برطرف کنیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس اضافه کرد: در دراز مدت هم پیگیر مسائل کلان بهداشت و درمان شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار هستیم که بتوانیم خبرهای خوشی برای مردم داشته باشیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با تاکید بر افزایش اختیارات مسؤولان روستاها و شهرها، تصریح کرد: باید دهیار ، شورا ، امام جماعت و بسیج  اختیارات داشته باشند که در صورت ورود مسافران به روستا ، راه ورودی را مسدود کنند اگر این امر صورت نگیرد مشکلات رفع نخواهد شد.

باقرزاده ادامه داد: از هر اقدامی در جهت سلامتی مردم برداشته شود حمایت می‌کنیم و حامی مسؤولان هستیم؛ چراکه  سلامت مردم برای ما اولویت دارد، اما باید دقت شود که کسب و کار مردم آسیب نخورد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف فعالیت کنند.

*کنترل ورودی روستاها برای جلوگیری ورود افراد غیر بومی 

محمدمهدی ناصحی نماینده وزیر بهداشت و درمان در استان‌های مازندران ، گیلان و گلستان نیز در ادامه این نشست با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به مردم، اظهار کرد: تیم ۱۰ نفره متشکل از مدیران وزارت‌خانه و استانی از روند اقدامات درمانی و امکانات موجود در مراکز درمانی استان مازندران بررسی و ارزیابی کردیم که امیدواریم خدمات درمانی به صورت مطلوب  به مردم ارائه شود.

وی افزود: واحدهای صنفی مهم‌ترین اماکنی هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهم مهمی در کاهش مبتلایان دارند.

نماینده وزیر بهداشت یادآور شد: روستاهای ما بسیار مهمان‌پذیر هستند که پروتکل‌های بهداشتی باید در آن رعایت شود. 

ناصحی با اعلام اینکه عقیده شخصی من کنترل ورودی روستاها برای جلوگیری ورود افراد غیر بومی است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بیماری کرونا را مجددا به سمت کنترل ببریم که در صورت عدم همکاری مردم این عمل غیرممکن است.

*بابلسر؛ فاقد مرکز جامع درمانی مجهز

اسماعیل حسن‌زاده فرماندار بابلسر نیز در این نشست با تقدیر از زحمات کادر  درمانی بابلسر با بیان اینکه شهرستان بابلسر با وجود جمعیت ثابت ۱۴۰ هزار نفری و جمعیت متغیر ۲ تا ۳ میلیون نفری در طول سال ، فاقد یک مرکز درمانی جامع و مجهز است، گفت: به همین دلیل مردم به بیمارستان‌های شهرهای اطراف مراجعه می‌کردند که زمینه ساز افزایش روند انتقال بیماران کرونایی به شهرهای اطراف شد و با وجود مجاهدت بسیار کادر درمانی، بابلسر بسیار زود به پیک اول کرونا ورود پیدا کرد.

انتهای پیام/86034/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول