اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۶۵ نوآموز نهاوندی در کلاس‌های دوزبانه شرکت می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: ۶۵ نوآموز نهاوندی در کلاس‌های دوزبانه شرکت می‌کنند.

۶۵ نوآموز نهاوندی در کلاس‌های دوزبانه شرکت می‌کنند

 محمدحسین دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور آماده‌سازی نوآموزانی که سال گذشته در دوره پیش‌دبستانی شرکت کرده‌اند کلاس‌های دوزبانه برگزار می‌شود.

وی گفت: کلاس‌های دوزبانه برای دانش‌آموزان پایه اولی که در سال تحصیلی جدید وارد کلاس‌های درس می‌شوند و دارای گویش‌های غیر فارسی هستند و دوره پیش‌دبستانی را نگذرانده باشند در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به اهمیت و نقش آموزش‌های پیش از دبستان در آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه به ویژه در مناطقی که گویش‌های غیرفارسی دارند خاطرنشان کرد: از طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مناسب و هدفمند، همه کودکان نیازمند آموزش با گذر از این دوره، آمادگی لازم برای ورود به دبستان را به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این بود که ۸۰ کودک در شهرستان نیاز به آشنایی بیشتر با زبان فارسی داشته باشند گفت: در این راستا ۶۵ کودک نوآموز در روستاهای توانه، دهقان‌آباد و سهران که قبل از ورود به کلاس اول در دوره پیش‌دبستانی شرکت نکرده‌اند شناسایی شدند که در حال حاضر آموزش لازم به مدت ۱۲۰ ساعت از طریق فضای مجازی برای آنها تشکیل شده است.

دارایی در رابطه با آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه سناد نیز گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۶۵۹ نفر در سه دوره تحصیلی اقدام به نام‌نویسی در سامانه سناد کرده‌اند که حدود ۹۲ درصد مجموع دانش‌آموزان را شامل می‌شود.

وی از برگزاری جلسات ستاد پروژه مهر برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: با توجه به شرایط جدید ناشی از شیوع کرونا سه گزینه محتمل برای بازگشایی مدارس مد نظر قرار گرفته که برابر با پیش‌بینی‌ها در هر زمینه آمادگی لازم وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش در سالتحصیلی جدید است افزود: از ابتدای شیوع این بیماری ما در سطح شهرستان به دنبال حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس بوده و در سالتحصیلی آینده نیز این رویه را محکمتر از گذشته ادامه خواهیم داد.

وی در این زمینه افزود: در بحث سنجش نوآموزان در سال‌های گذشته ۴۰ نوآموز مورد بررسی و سنجش قرار می‌گرفت که امسال به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این رقم به ۲۰ نفر در روز کاهش پیدا کرده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند در پایان در بحث دریافت کمک‌های مردمی نیز گفت: بحث تعیین شهریه ما تابع بخشنامه‌ها و دستورالعملهای بالادستی هستیم و در سطح شهرستان نیز شورای آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول