اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

«شاد» مهمان دانش‌آموزان گلیداغ نیست/ راه‌اندازی پویش «یک کاسب، یک دانش‎آموز» در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار دانش‌آموز استان از امکانات آموزش مجازی حتی آموزش از طریق تلویزیون برخوردار نیستند، گفت: شبکه پیامرسان «شاد» مهمان دانش‌آموزان گلیداغ نیست.

«شاد» مهمان دانش‌آموزان گلیداغ نیست/ راه‌اندازی پویش «یک کاسب، یک دانش‎آموز» در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احسان گوهری‌راد عصر امروز در دیدار با هیئت تحریریه خبرگزاری فارس به مناسبت تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: مشکلات پیش‌روی دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم استان فراوان است، بستر اینترنت پرسرعت برای این دانش‌آموزان فراهم نیست، روز گذشته از مناطق مراوه‌تپه، گلیداغ و اکثر مناطق روستایی بازدید کردیم وقتی وارد دهانه گلیداغ شدیم دیگر اثری از اینترنت پرسرعت 3G نبود و شبکه «شاد» کارایی نداشت.

وی با انتقاد از وضعیت پوشش اینترنت در نقاط مختلف استان تصریح کرد: اینکه مسوولان استانی اعلام می‌کنند تمام نقاط استان زیرپوشش اینترنت است آمار خوبی برای ارائه دادن بوده اما نباید فراموش کرد با سرعت پایین اینترنت امکان استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان این منطقه میسر نیست.

*راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای خرید تبلت دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص در اختیار قرار دادن تبلت و تلفن همراه برای استفاده از کلاس‌های مجازی در بستر شاد گفت: در این زمینه پویش‌های مردمی راه‌اندازی شده است تا با استفاده از ظرفیت خیرین بتوانیم مایحتاج دانش‌آموزان کم‌برخوردار را تامین کنیم.

گوهری‌راد با بیان اینکه برقراری عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، افزود: شاید 25 هزار نفر از دانش‌آموزان امکان دسترسی به تلفن همراه هوشمند اینترنتی نداشتند که از طریق تلویزیون و بسته‌های آموزشی مشکل آنها برطرف شد.

به گفته وی؛ حدود 9 هزار و 800 دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که سرانه بالایی برای آموزش و پرورش دارد در مراوه‌تپه 70 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.

*سالانه 3.5 میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی هزینه می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان در روستاهای استان سرویس ایاب و ذهاب برای شرکت در کلاس نداشتند، افزود: سالانه 3.5 میلیارد تومان برای دانش‌آموزانی که امکان تحصیل در روستاهای خودشان نداشتند به منظور ایاب و ذهاب پرداخت کردیم.

گوهری‌راد با اشاره به اینکه در برخی شهرها مانند گرگان تراکم دانش‌آموزان را داریم، ادامه داد: در استان گلستان 44 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز وجود دارد که پنج مدرسه متوسطه دوم و مابقی در مقطع ابتدایی هستند.

وی گفت: در استان گلستان چیزی حدود 10 مدرسه کمتر از پنج دانش‌آموز داریم و برای اینکه کلاس‌ها برقرار باشد معلم به آنجا اعزام می‌کنیم، بر اساس میانگین 5.5 میلیون تومان برای اتمام یک سال تحصیلی یک دانش‌آموز هزینه می‌شود.

گوهری‌راد از راه‌اندازی پویش «یک کاسب، یک دانش‎آموز» در گلستان خبر داد و گفت: این طرح به همت بسیج اصناف و با هدف تهیه تبلت و تامین لوازم تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند اجرا می‌شود.

* خبرگزاری فارس، رسانه‌ای قابل اعتماد، موفق و اثرگذار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن خداقوت به هیئت تحریریه خبرگزاری فارس از رسانه و خبرنگار به عنوان آئینه تمام‌نمای وضعیت یک جامعه یاد کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند صدای مردم در حل مشکلات جامعه باشند و اگر صدای مردم زودتر به مسوولان برسد بسیاری از موانع سریعتر حل خواهد شد و روند خدمت‌رسانی تسهیل می‌شود.

گوهری‌راداطلاع‌رسانی، دقیق، شفاف و به هنگام را از مهمترین رسالت‌های یک رسانه برشمرد و گفت: خبرگزاری فارس در رسالت مهم اطلاع‌رسانی به خوبی و موفق ایفای نقش کرده و رسانه‌ای قابل اعتماد و اثرگذار است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول