اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تکریم خبرنگاران از نگاه مدیران کهگیلویه

مسؤولان کهگیلویه طی پیام‌هایی روز خبرنگار را به زحمت کشان عرصه خبر تبریک گفتند.

تکریم خبرنگاران از نگاه مدیران کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،  در آستانه روز خبرنگار فرماندار و تعدادی از مدیران شهرستان طی پیام‌های جداگانه این مناسبت را به فعالان عرصه خبر تبریک گفتند.

*حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و همرزمان شهیدش روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی تبریک گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
«نون و القلم»

۱۷مرداد سالروز شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی؛ شهیدی که با اهدای خون و نثار جان خویش به حرفه‌ی خبرنگاری قداست بخشید گرامی باد.

خبرنگاران متعهد با سلاح قلم نقش مهمی در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دارند امروز در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، خبرنگاران دیده بانان تیزبین و سربازان خط مقدم تبلیغی و رسانه‌ای هستند.

روز خبرنگار را به تمامی وقایع نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می دارند تبریک عرض می نمایم انتظار می‌رود مسئولین به مشکلات مختلف این قشر زحمت کش توجه ویژه نمایند وبرای برطرف کردن انها گامهای عملی بردارند.

در پیام تبریک علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم یا ایها الرسل بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته والله یعصمک من الناس

(ای پیامبر ،آنچه از طرغ پروردگارت بر تو نازل شده را برسان و اگر این ابلاغ را انجام ندهی رسالت خود را به طور کامل انجام نداده ای)

مقارنت دو مناسبت روز خبرنگار و عید سعید غدیر فرصتی مغتنم است تا از منظر معنویت و اخلاق به جایگاه مهم و شان والای اصحاب قلم و امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نگریست ؛به گونه ای که بتوان غدیر را سوای اهمیت موضوعی و واقعه تاریخی ،اسلامی  آن در مفاهیمی نو چون «تبلیغ» «انعکاس رویداد»«روایت یک حقیقت » بعنوان  جلوه ای از «خبرنگاری عینی» در عصر جدید تبیین کرد .

با این وصف به جرات می توان خبرنگاران  را نقش آفرین ترین عنصر در ساختار دهی فرهنگی ،اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه امروزی قلمداد نمود .آنها که به معنی واقعی کلمه نظارت دلسوزانه ،صداقت ،امانتداری و رعایت اخلاق حرفه ای را خط مشی خود قرار داده اند و با شجاعت و تعهد برآمده از وجدان بیدار ،در آگاهی ،اعتماد عمومی و امید آفرینی در اجتماع به جهد می کوشند .

اینجانب ضمن تبریک عید غدیر و گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای خبرنگار ،فرارسیدن این روز را به پیشگامان و فعالان عرصه رسانه بویزه خبرنگاران شهرستان کهگیلویه که با همدلی و مشارکت مسئولانه بعنوان ناظرانی حمایتگر و امین در شناسایی و رفع مشکلات، مسئولین شهرستان را همراهی نموده اند ؛تبریک عرض می نمایم 
از خداوند منان توفیق روز افزون و ایفای نقش موثر این عزیزان در توسعه گام به گام شهرستان کهگیلویه و اعتلای ایران اسلامی مسئلت دارم .

 

*دادستان کهگیلویه روز خبرنگار را تبریک گفت.

بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِیمِ.

ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا یَسْطُرُونَ.

هفدهم مرداد ماه سالروز آسمانی شدن مجاهدعرصه اطلاع رسانی شهید صارمی و یادآور حماسه آفرینی دلیر مردانی است که با عشق به خالق هستی شجاعانه وخالصانه بقای حقیقت را بربقای خود ترجیح دادند.

بی شک خبرنگارانی صادق ، متعهد ،امانتدار وپایبندبه اصول و ارزش­های اسلامی و اخلاقی ازجمله نعمت هایی هستند که خداوند به کشور ما ارزانی داشته کسانی که گوش شنوا وچشمان بینای جامعه هستندو در پاسداری از آرمان­ها و ارزش­های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دلسوزانه با انعکاس واقعیت ها باعث پیشرفت کشور ومیهن عزیزمان می شوند.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تهنیت این مناسبت به خبرنگاران عزیز وتمامی اهل قلم و تشکر وقدردانی از زحمات و خدمت بی منت آنان سعادت وسلامتی این عزیزان را از خداوند منان مسألت می نمایم.

عبدالله سعادتیان دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کهگیلویه

*سید حمزه محقق‌زاده-فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه روز خبرنگار را تبریک گفت

گزارشگری و خبررسانی، یک حرفه ی با ارزش است.

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، خبرنگاران به راستی تجسم امانت مسئولیت، دلسوزی و انجام وظیفه اند بی تردید کار کرد و نتیجه تلاش خبرنگاران عزیز، انعکاس مشکلات جامعه و نظارت عمومی بر عملکرد مسئولان و در حقیقت صدای رسای مردم هستند و خاضعانه و بی ادعا همچون چراغی روشن و هدایتگر نقش مهمی در ایجاد وحدت و همدلی و امیدآفرینی در جامعه را ایفا می‌کنند و در تمام عرصه‌های اجتماعی از جمله دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و در شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا در کنار مردم بوده و هستند

هفدهم مرداد به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار متعهد و شجاع، شهید “محمود صارمی” به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، این روز فرصت ارزشمندی است تا از جایگاه معنوی و از زحمات و تلاشهای صادقانه اصحاب رسانه در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تقدیر به عمل بیآید

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه و تبریک این روز به همه خبرنگاران عکاسان و تصویربرداران، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات در استان ولایت مدار کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستان شهید پرور کهگیلویه، از فعالیت‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی این عزیزان تشکر و قدردانی نموده و از خداوند متعال برای همگان سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم.

 

*یادداشت سید ایرج کاظمی‌جو-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه

به بهانه روز خبرنگار
در دفتر زمانه فتد نامش از قلم
هرملتی که مردم صاحب قلم نداشت

آنان که مرا به بند اسارت کشانده‌اند و آزادی واستقلالم را به بهای ناچیز فروخته اند و در قتلگاه نامرد مردمان به تواضع مجبورم کرده اند ودر مسیر پستی‌ها وپلشتی‌ها قربانی‌ام کرده اند،به گناهی بزرگ دچار گشته اند.گناهی به بلندای قتل انسانی مومن که خداوند فرمودند :((من قتل نفسا بغیر نفس اوفساد فی الارض فکاتما قتل الناس جمیعا))سوره مائده آیه سی ودو
(هرگاه کسی انسانی رابدون حق یاازروی فساد بکشد همانند این است که همه مردم راکشته است .)زیرا من وسیله مدح ومنقبت وستایش ستایشگران وابزار تملق وچاپلوسی چاپلوسان متلون ومذبذب ومزور نیستم و از روز آفرینشم،هرآن که سخنی گفتم از عمق جانم برخاسته ونه ازنوک زبانم ،زیرا لسان تملق و چاپلوسی، لسان ضلالت و گمراهیست، زبان نفاق،دوئیت و انحراف است.

من قلمم و با شماسخن می‌گویم و درآفرینشم فلسفه‌ای نیک نهفته است همان فلسفه با نام هدایت،حقیقت،صداقت وصراحت و بدانید همیشه جولانگاه من عرصه نشو و نمای توانمندیهای انسانهای صاحب فضل وعلم ودانش، شعرو شعور و معرفت، آگاهی ودانایی
و توانایی بوده است و امام اول شیعیان میفرمایند ((عقول الفضلا فی اطراف اقلامها)):اندیشه های دانشمندان درحول وحوش قلم‌ها قرار دارد.

پس آنان‌ که از من برای تحکم پایه‌های چاپلوسی استفاده کنند تابوسه برجایگاه اربابان خود زنند دون شان آفرینش و فلسفه ی وجودی‌ام عمل کرده اند و به قتلگاه چاپلوسی آلوده‌ام کردند توصیه میکنم هر گاه مرا در دست این نا اهل مردمان دیدید رهایم سازید و علیه آنان داد سخن سر دهید همانگونه که بشارت دهنده انسانیت و ناجی بشریت فرمودند :
برصورت چاپلوسان خاک بپاشید.
(احثوالتراب علی وجوه المداحین).

*پیام تبریک سرهنگ جهان دیماز فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه

سلام ودورود خدا بر تمامی و قایع نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می دارند و جامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی گیرند .سلام ودرود خدا بر تمامی خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش ورسانه راسنگر دفاع از استقلال و ازادی و مقابله با زور مندان و قدرت های سلطه گرجها نی قراردادند ودر این راه پر افتخار به دیدار محبوب رسیدند.

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است ،برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسانهای فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند و تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقا یقی می پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمره می بخشند .

از این رو، فرار رسیدن  17مرداد ماه که در تقویم  به نام روز خبرنگار مزین شده فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به تلاش خبرنگارانی است که خاضعانه و بی ادعا همچون چراغی روشن و هدایت گر در جامعه به شناخت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف پرداخته و با هدف روایت حقایق ، بیرق آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و در راستای پاسداری و حراست از اندیشه ها از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند .

اینجانب ضمن گرامی داشت خاطره شهدای اصحاب رسانه خصوصا شهید  "محمودصارمی "خبرنگار متعهد وهمچنین نکوداشت پیشکسوتان عرصه اصلاع رسانی و خبر، از تلاش بی دریغ خبرنگاران دلسوز که با وجدان بیدار و آمیخته با عشق به بیان حق و حقیقت می پردازند، قدردانی میکنم.

*نماینده سابق مردم کهگیلویه در مجلس روز خبرنگار را تبریک گفت.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

             ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

ن، سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند

فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت شهیدِ ثبتِ حقیقت و واقعیت محمود صارمی و روز خبرنگار گرامی باد.

این مناسبت فرخنده، فرصت مغتنمی است تا هم فعالان و تلاشگران عرصه ی اطلاع رسانی و خبر ظرافت، اهمیت، جایگاه و رسالت خود را بیش از پیش قدر دانسته و از این جایگاه به عنوان بازوان مدیران و مسئولان در شناخت ضعف ها و نقصان ها با ارائه ی راهکار مناسب و پیشنهاد مطلوب در امر توسعه و خدمت به مردم سهیم باشند و هم مردم و مسئولان، زحمات و عملکرد مثبت این قشر زحمتکش و ارجمندِ آگاهی بخشِ مطالبه گر را که در حقیقت شغل خطیر آنان زمان، مکان و خطر نمی شناسد و در واقع در ایفای رسالت خویش از جسم و جان مایه می گذارند را ارج گذاشته و قدردان باشند.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، این روز خجسته را به تمامی خبرنگاران و زحمت کشان عرصه ی خبر و اطلاع رسانی که چشم و گوش و زبان گویای جامعه اند و نقش برجسته ای در ارائه و انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده دارند به ویژه خبرنگاران با صداقت، پرتلاش و خستگی ناپذیر استان، خاصه خبرنگاران و اصحاب رسانه ی شهرستانهای 4 گانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.از صمیم قلب توفیق، سلامتی و سربلندی این قشر خدوم را از خداوند سبحان مسئلت دارم.
 
                  عدل هاشمی‌پور- خادم مردم

 

*پیام تبریک هدایت‌الله آویزش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه

*«ن والقلم و ما یسطرون»سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد. (قلم:۱)

۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم که رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است، را به حضور  خبرنگاران عزیز تبریک عرض نموده وضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه،جد و جهد شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهیم.

 بی شک،دستیابی به قله‌های پیشرفت،سربلندی و سعادت کشور ، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و  آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود. 

 از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.با آرزوی توفیقات الهی

*روح الله پناهنده سرپرست مدیریت آموزش وپرورش دهدشت به مناسبت روز خبرنگار پیام تبریکی صادر کرد

اقتضای جان چو ای دل آگهی است  هرکه آگه تر بود جانش قوی است

عرصه خبر و خبرنگاری در مسیر توسعه و بالندگی یک جامعه نقشی مهم و اثرگذار دارد به گونه ای که یکی از محورهای مهم توسعه و دموکراسی "رسانه" است و این مهم در کلام و نوشتار علمای علم مدیریت و توسعه به وضوح دیده می شود.

هفده مرداد ماه فرصتی است تا در قبال زحمت و تلاش قلم به دستان عرصه مهم و خطیر اطلاع رسانی قدردان باشیم و بهانه ای است تا با گرامی داشت یاد شهید عرصه خبر "شهید صارمی" از مقام و منزلت این جامعه اثر بخش تجلیل کنیم‌.

اینجانب ضمن تقدیر بی پایان از تلاش،کوشش و همراهی اصحاب رسانه استان و شهرستان به خاطر همراهی و همگامی با آموزش وپرورش شهرستان که الحق دلسوزانه و مشفانه بوده این روز را به همه این عزیزان تبریک عرض نموده و توفیق خدمت در جهت عزت و سربلندی میهن عزیزمان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

*سرپرست مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه در پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد روزخبرنگار راتبریک گفت.

متن پیام علی رضا نیکویی زاده بدین شرح است:

هفدهم مردادماه، سالروز شهادت شهیدمحمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، بهانه و فرصتی برای قدردانی از خبرنگاران پرتلاش استان کهگیلویه وبویراحمد است.

فرصتی که برای نشان دادن جایگاه و اهمیت عرصه رسانه و خبر برای عموم مردم و هم بهانه ای برای تکریم و تقدیر از فعالان و زحمت­کشان این عرصه است.

خبرنگاران، بی­ آنکه ادعایی داشته باشند، در توسعه آگاهی عمومی و در گمنامی کامل ایفای نقش می­ کنند.

تلاش شبانه روزی آنها و دقت نظر،‌ توجه به مطالبات مردم، ازخودگذشتگی در بسیاری از مسائل و دغدغه های شخصی، از مهم­ترین ویژگی ها و رسالت­ های خبرنگاری است که در بسیاری از موضوعات چراغ راهی برای مدیران و اهرمی برای توسعه استان هستند.

اکنون که ویروس منحوس کرونا زندگی را برای بسیاری از مردم سخت کرده است قشر خبرنگار همگام با جانفشانی مدافعین سلامت، در حال خدمت رسانی به مردم هستند و هیچ موضوعی نمیتواند آنها را از رسالت خویش بازدارد.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه جهاد کشاورزی کهگیلویه ، ضمن قدردانی از تمامی اصحاب رسانه تندرستی و موفقیت را، در سایه‌ الطاف خداوند باری تعالی برای تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر آرزومندم.

*رضا نیکویی‌زاده رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه روز خبرنگار را تبریک گفت.

۱۷ مرداد روز تجلیل از کسانی است که بی منت و برای تعالی این مرز و بوم قلم می زنند.آنانی که صلابت قلم هایشان بیدار کننده و امیدی برای بهتر زیستن است.

بر خود واجب می دانم این روز را به تمامی فعالان عرصه رسانه به ویژه رسانه های ورزش و جوانان تبریک عرض نموده و امیدوارم همچون گذشته با اندیشه های ناب و صادقانه ای که بر روی کاغذ به نگارش در می آورند در راستای توسعه ورزش شهرستان گام بردارند و  هر چه قلم به دستان حوزه ورزش با قدرت بیشتری در عرصه فعال باشند ورزش شهرستان نیز با سرعت بیشتری در مسیر توسعه و پیشرفت گام بر می دارد.

مطمئنا تلاش های اصحاب رسانه هیچوقت از چشم دوست داران ورزش شهرستان پنهان نخواهد بود و همگان قدردان تلاش های شبانه روزی این قشر هستند.

*احمد حکیم رئیس اداره صمت کهگیلویه روز خبرنگار را تبریک گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرنگاران پرچم داران آزاد اندیشی اند. همانان که شجاعانه و صادقانه به دنبال اصلاح اموراتی هستند که شاید از دید همگان نادیده انگاشته شود و یا توجهی به آن نکنند. آنها تلنگری هستند بر اخلاقیات و بدون آنها واقعیت بازتابی نخواهد داشت.

همانند شهید محمود صارمی که این روز به خاطر جانفشانی او روز خبرنگار نامیده شده است، خبرنگاران همواره در تلاش هستند تا آخرین لحظات جان خود دست از بیان واقعیات برندارند، ولو اینکه با آنها به نیکی رفتار نشود.

به اعتقاد من خبرنگاری تنها با عشق میسر است و نمیتوان به عنوان یک شغل به آن نگاه کرد. عشق به مردم، عشق به بیان حقیقت و عشق به اصلاح جامعه.
 
اینجانب ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، زحمات این عزیزان را قدردان هستم و از صمیم قلب برای آنها قلم هایی را میخواهم نویسا و تاثیرگذار که جز بیان حقیقت، چیزی ننویسند.

*پیام تبریک محمد بهزادیان سرپرست شهرداری دهدشت

بسم الله الرحمن الرحیم
روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایقی می پردازند که رشد و توسعه جامعه روستایی و شهری را ثمر می بخشد و همواره به مثابه دیدبانان امین جامعه در عرصه های مختلف ،پرچم آزادی و آگاهی بخشی و امید را افراشته اند‌.

خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند ،زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای ،مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

در همین راستا اینجانب به سهم خودم و به نمایندگی از مجموعه مدیریت شهری فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه که در  تقویم جمهوری اسلامی به نام روز خبرنگار  ثبت شده است را به  شما خبرنگاران فرهیخته و تلاشگر  شهر و دیارمان( کهگیلویه بزرگ )تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدواریم که  همیشه تلاشتان در امر آگاهی رسانی به مردم و  همچنین سرعت بخشی در  خدمات مدیران  و مسئولین  نظام  به مردم ،ثمربخش و کارساز  باشد و البته کارساز بوده و زین پس هم خواهد بود.
 

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول