اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

احیای آثار تاریخی ری نیاز به ردیف بودجه دارد/ امورات اجرایی مجموعه ویژه اقتصادی ری در حال انجام است

معاون استاندار تهران گفت: شهرستان ری ظرفیت تاریخی زیادی دارد که فرصت خوبی برای جذب گردشگر است لذا به دنبال این هستیم که اعتبار ویژه‌ای در بودجه برای احیای آثار تاریخی ری در نظر گرفته شود.

احیای آثار تاریخی ری نیاز به ردیف بودجه دارد/ امورات اجرایی مجموعه ویژه اقتصادی ری در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دیدار با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگارانی که دلسوزانه و در راستای اخلاق مداری قلم می‌زنند، در توسعه شهرستان تأثیرگذار هستند.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های خبرنگاری و حوزه رسانه ادامه داد: حضور پررنگ خبرنگاران در شهرستان ری که در زمینه‌های مختلف فضای مجازی، نشریات مکتوب و خبرگزاری‌ها فعالیت می‌کنند، پتانسیل خوبی برای ارتقای ظرفیت‌های ری است لذا باید تلاش کنیم با انتقادهای سازنده و اطلاع رسانی صحیح امید و آرامش را در جامعه افزایش دهیم.

مطالبه‌گری برای رسیدن به اهداف شخصی نباید باشد

معاون استاندار تهران با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری برای رسیدن به اهداف شخصی نباید باشد، اضافه کرد: مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات مردم از مسؤولان با قلم انتقادی خبرنگاران بسیار کارساز و ارزشمند است و باعث ایجاد امید در دل مردم می‌شود و این پیگیری‌ها باید ادامه‌دار باشد اما نباید طوری مطرح شود که باعث تخریب و آسیب به نظام،  مسؤولان و ایجاد ناامیدی مردم شود و هیچ گاه اهداف شخصی دخیل نباشد.

توکلی در ادامه این نشست بیان کرد: شهرستان ری با ۲هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت، در همه حوزه‌ها پیشران اقتصادی استان تهران است که با وجود ۱۷ لکه صنعتی و شهرک‌های صنعتی و صنفی متعدد ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به دلایل مختلف از جمله وجود اراضی مستعد و نزدیکی به پایتخت، سرمایه گذاران استان تهران برای کار خود شهرستان ری را انتخاب می‌کنند و این موضوع مسؤولیت ما را روز به روز بیشتر می‌کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به آلودگی هوای شهرری که به خاطر بارگذاری‌های سالهای گذشته اتفاق افتاده است، گفت: اولویت ما رعایت اصول زیست محیطی و ساماندهی صنایع مزاحم است و اگر بخواهیم صنایع جدیدی در شهرری ایجاد شود ابتدا باید به مسائل محیط زیستی آن توجه می‌کنیم که طی ماه‌های اخیر اتفاق خوبی در این حوزه داشتیم و برای این منظور دستگاه‌های برخط کنترل آلودگی در شهرک انرژی که شامل چند شرکت نفتی است، نصب کردیم.

مجموعه ویژه اقتصادی ری احداث می‌شود

توکلی در رابطه با مصوبه مجموعه ویژه اقتصادی ری تصریح کرد: طبق مصوبه انجام گرفته ۲هزار هکتار زمین در کنار شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان مجموعه ویژه اقتصادی ری احداث می‌شود که امورات اجرایی آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می‌شود و هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر برای احداث این مجموعه در حال فعالیت هستند.

وی یادآور شد: مجموعه ویژه اقتصادی برای توسعه ری در آینده بسیار تأثیرگذار است و سرمایه گذاران می‌توانند بدون پرداخت عوارض و با استفاده از کارگران ایرانی در این مجموعه به تولید و فعالیت بپردازند.

معاون استاندار تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دوران کرونایی گفت: رزمایش کمک مؤمنانه با مشارکت همه نهادها به خوبی در سطح شهرستان انجام شد که به عنوان یکی از کارهای مهم توزیع یک میلیون بسته معیشتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز به دلیل جایگاه ری از جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع)  آغاز شد.

توکلی عنوان کرد: اقدامات خوبی در تجهیز بیمارستان‌های شهرری انجام گرفت و در این زمینه ۶۰ تخت جدید اضافه شد، ۱۳ دستگاه ونتیلاتور خریداری شد و ۱۵ تخت جراحی نیز برای بستری بیماران تجهیز می‌شود.

تست کرونا از ۸هزار معتاد متجاهر

وی با اشاره به موقعیت مهم شهرستان ری اذعان کرد: غربالگری مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، انجام تست کرونا از ۸هزار معتاد متجاهر، مدیریت زندان‌هایی که در ری واقع شده است، نظارت بر وضعیت آسایشگاه کهریزک و سایر موارد با تلاش مضاعف در حال انجام است لذا باید انتقادها و اطلاع رسانی‌ها به نحوی باشد که جایگاه قبله تهران را زیر سوأل نبریم.

معاون استاندار تهران تأکید کرد: در راستای تحقق جهش تولید اقدامات خوبی انجام گرفته و باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی شهرستان بیشترین بازدهی را برای بحث معیشت مردم داشته باشیم.

توکلی تصریح کرد: استاندار تهران باتوجه به ظرفیت‌های ری که در سطح استان و کشور پتانسیل بالایی دارد، دستور داده است رؤسای ادارات شهرستان ری سِمت معاون مدیرکل را داشته باشند که بسیار موضوع مهم و تأثیرگذاری است و می‌تواند در پیشبرد اهداف شهرستان نقش بسزایی ایفا کند.

احیای آثار تاریخی ری نیاز به ردیف بودجه/ ۱۵ روستا به آب شرب تهران متصل می‌شوند

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگار فارس مبنی از حراست نامناسب و استفاده نکردن درست از گنجینه آثار تاریخی در ری، بیان کرد: به دنبال این هستیم که اعتبار ویژه‌ای در بودجه برای احیای آثار تاریخی ری در نظر گرفته شود تا بتوانیم با آثار باستانی متعددی که در سطح شهرستان داریم گامی برای توسعه گردشگری برداریم.

معاون استاندار تهران ابراز کرد: ادغام آب وفاضلاب شهری و روستایی اتفاق خوبی بود که به واسطه آن طی روزهای آینده حدود ۱۵ روستا در سطح شهرستان به آب شرب تهران متصل می‌شوند همچنین برای روستاهای گلحصار، قمصر، درسن آباد و عظیم آباد نیز خط انتقال آب با هزینه ۱۹میلیارد تومان وصل می‌شود.

توکلی در پایان با اشاره به اینکه سال آخر دولت است، خاطرنشان کرد: تا لحظه آخر که مسؤولیت داریم پای کار هستیم و به عنوان خادم مردم تا روز آخر برای رضایت مردم از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، فرماندار ویژه شهرستان ری در آستانه روز خبرنگار با توجه به شرایط ویژه کرونایی دیدار با اصحاب رسانه را در گروه‌های پنج نفره در دستور کار خود قرار داد و با اختصاص زمان زیادی از تلاش‌های خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد و ضمن شنیدن نقطه نظرات حاضران در جلسه ابراز امیدواری کرد با تلاش همگانی ری به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول