اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه: توافق دریایی یونان و مصر برای ما ارزشی ندارد

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به توافق ترسیم حدود دریایی در دریای مدیترانه میان مصر و قاهره، آن را فاقد ارزشی قانونی برای آنکارا دانست.

ترکیه: توافق دریایی یونان و مصر برای ما ارزشی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) به تفاهمنامه ترسیم حدود و ایجاد منطقه اقتصادی در دریای مدیترانه میان قاهره و آتن واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است که توافق موسوم به «ترسیم مرزهای دریایی» میان مصر و یونان برای آنکارا باطل تلقی می‌شود و ارزشی ندارد.

ترکیه همچنین مدعی شد که منطقه‌ تعیین شده در چارچوب توافق مصر و یونان در محیط دریایی «نریتیک» (Neritic) در آب‌های ترکیه واقع شده است.

وزیر خارجه یونان پنجشنبه راهی قاهره شد و با «سامح شکری»، همتای مصری خود دیدار و در مورد راه‌های تقویت روابط دوجانبه و مسائل منطقه مورد توجه طرفین گفت‌وگو کردند و به تبادل آرا پرداختند. در این دیدار همچنین تفاهمنامه ترسیم مرز دریایی میان دو کشور نیز امضاء شد.

امضای تفاهم نامه ترسیم مرزهای آبی بین مصر و یونان در واکنش به امضای تفاهم‌نامه مشابه بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» است که ماه نوامبر سال میلادی گذشته به امضای رؤسای جمهور ترکیه و لیبی رسید.

وزیر خارجه یونان بعد از امضای تفاهم‌نامه امروز، گفت که تفاهم‌نامه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی «غیرقانونی» است و آتن به کمک قاهره، برای مقابله با هر گونه چالش‌هایی در منطقه شرق مدیترانه همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول