اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بنای ۸۰ ساله در ابرکوه، اقامتگاه بوم گردی می شود

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه گفت: اقامتگاه بوم گردی شمس آباد ابرکوه در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد.

بنای ۸۰ ساله در ابرکوه، اقامتگاه بوم گردی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، حمید مشتاقیان با بیان اینکه بوم گردی شمس آباد، در بنایی تاریخی به قدمت ۸۰ سال، توسط بخش خصوصی آماده بهره برداری گردیده، افزود: تاکنون ۳ میلیارد ریال جهت مرمت و تجهیز این اقامتگاه هزینه شده است.

مشتاقیان ادامه داد: این اقامتگاه بوم گردی با مساحت ۵۵۰ متر مربع دارای ۳ اتاق مستر، ۴ اتاق پذیرائی، حیاط مرکزی، پارکینگ است که با راه اندازی آن زمینه اشتغال ۲ نفر فراهم خواهد شد.

او با اشاره به وجود ۳۳ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان برکوه، اظهار داشت: این فضاها زمینه مناسبی برای رونق گردشگری و توسعه شهرهای دارای بافت تاریخی، فرهنگی و روستاهای تاریخی است.

این مقام مسئول ایجاد اقامتگاه های بوم‌گردی را راهکاری مناسب جهت توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر در فضاهای بومی و طبیعی عنوان کرد و افزود: علاوه بر تامین آرامش و امنیت گردشگران، فرصت آشنایی آنها با نحوه معیشت و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی سنتی نیز فراهم می شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول