اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشکلی در زمینه تولید مرغ وجود ندارد/ ۷۰۰ تن مرغ منجمد در سمنان ذخیره شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه تولید مرغ در این استان وجود ندارد، گفت: ۷۰۰ تن مرغ منجمد در انبارهای راهبردی استان سمنان ذخیره شده است.

مشکلی در زمینه تولید مرغ وجود ندارد/ ۷۰۰ تن مرغ منجمد در سمنان ذخیره شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هیچ مشکلی در زمینه تولید مرغ در استان سمنان وجود ندارد و ۷۰ درصد از تولید این قلم غذایی مازاد است و از سمنان به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون ۷۰۰ تن مرغ منجمد در انبارهای راهبردی استان سمنان ذخیره شده است که برای تعدیل قیمت این قلم غذایی، بخشی از آن به بازار تزریق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در سه ماه گذشته ۳۰۰ تن مرغ منجمد در بازار استان سمنان توزیع شده است که این فرآیند در روزهای آینده هم ادامه می‌یابد.

ثبات قیمت ماسک و اقلام بهداشتی در دستور کار دستگاه‌ها باشد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: مرغداری‌هایی که نهاده‌های دولتی دریافت می‌کنند، بر اساس قانون باید مرغ با قیمت مصوب به بازار تزریق کنند و با این رویه می‌توان جلوی بی‌ثباتی در قیمت این قلم غذایی را گرفت.

مهدی سلامتی تصریح کرد: فروش ماسک در بازار استان سمنان بدون قیمت مصوب و شناسنامه یک چالش اساسی است که باید با افزایش نظارت‌ها برای رفع این چالش اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبات در قیمت ماسک و اقلام بهداشتی با اتخاذ رویه‌های اصولی با جدیت در دستور کار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مطرح‌ شد که اکنون پنج واحد تولید ماسک در استان سمنان فعال است که این واحدها ظرفیت تولید سالانه ۷۵ میلیون ماسک را دارند.

بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، این واحدها روزانه ۷۰ هزار ماسک تولید می‌کنند و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌دهند.

نحوه توزیع ماسک در استان‌های کشور بر اساس جمعیت انجام می‌شود و روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک از سوی وزارت بهداشت به استان سمنان تخصیص می‌یابد.

بر اساس مصوبه‌های اعلام‌شده، قیمت تمام‌شده یک عدد ماسک معمولی در واحدهای تولیدی ۱۱ هزار ریال است که این محصول تا قیمت ۱۵ هزار ریال باید به دست خریدار برسد.

نظارت‌ها در فرآیند توزیع مرغ با برنامه‌ریزی‌های اصولی در دستور کار است و قیمت این قلم غذایی باید هرچه سریع‌تر در استان اصلاح شود؛ کمبودی در تأمین اقلام غذایی راهبردی در استان سمنان وجود ندارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول