اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دختربچه اهوازی قربانی فقدان شبکه فاضلاب شد

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با تایید مرگ یک کودک در کوی سیاحی، گفت: نبود شبکه فاضلاب در این مناطق سبب شده جوی روباز فاضلاب، جان کودکان را به خطر اندازد.

دختربچه اهوازی قربانی فقدان شبکه فاضلاب شد

مهران احمدی بلوطکی سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تایید فوت یک دختر بچه در فاضلاب کوی سیاحی، اظهار کرد: منطقه کوی سیاحی از جمله مناطقی است که شبکه فاضلاب شهری ندارد و ما بارها در مورد معضلات فاضلاب کوی سیاحی با استانداری، دادگستری، آبفا و... مکاتبه کردیم.

وی افزود: غرق شدگی کودکان در فاضلاب مربوط به الان نیست و در سالهای گذشته موارد غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق اهواز رخ داده است که شرکت آب و فضلاب باید هر چه سریعتر به این معضلات پایان دهد.

 سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: یک سال گذشته شرکت آب و فاضلاب از محل اعتبارات نفت قراردادی برای اصلاح شبکه فاضلاب بسته‌ است که  اکنون پیمانکار در حال فعالیت است اما کار به کندی پیش می‌رود و تاکنون فقط 20 درصد پیشرفت داشته است.

احمدی بلوطکی در رابطه با علت غرق این کودک در فاضلاب، بیان کرد: نبود شبکه فاضلاب در منطقه کوی سیاحی سبب شده است آب‌های سطحی در انتهای این منطقه در محلی که شکل کانال است جمع‌ شوند و اغلب کودکان در کنار این فضلاب بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهالی منطقه از آب کانال برای خنک کردم گاومیش‌های خود استفاده می‌کنند و دام‌های آن‌ها از فاضلاب نیز استفاده می‌کنند، عنوان کرد: وجود فاضلاب در منطقه سلامتی دام و اهالی را تهدید می‌کند،  ما به عنوان متولی امر بهداشت تذکرات لازم را خواهیم داد اما رفع این معضل خارج از حوزه اختیارات ما است.

احمدی بلوطکی گفت: اکنون در پیک بیماری التور هستیم و ادامه این روند خطر بیماری‌های پوستی و وبا را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان بارندگی شدت و حدت فاضلاب را بیشتر و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند، عنوان کرد: انتظار می‌رود شرکت آب و فضلاب به پیمانکاری که اکنون در منطقه فعالیت می‌کند فشار بیارود که زودتر کار را تمام کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول