اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فیه ما فیه در اولین شب کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی به صحنه رفت/نماهنگ «ولی‌الله» با نوای مقداد پیرحیاتی+ویدیو

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مرداد هر شب ساعت ۲۱ با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی برگزار می شود.

فیه ما فیه در اولین شب کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی به صحنه رفت/نماهنگ «ولی‌الله» با نوای مقداد پیرحیاتی+ویدیو

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی، پنجشنبه ‌شب با اجرای گروه موسیقی فیه ما فیه به سرپرستی سعید نایب محمدی در تالار رودکی آغاز شد.

این کنسرت با دونوازی سعید نایب محمدی نوازنده عود و حمید قنبری نوازنده تنبک آغاز شد و در ادامه مجتبی عسگری خواننده گروه، قطعه «دلبر من» را اجرا کرد.  قطعه بعدی که توسط این گروه اجرا شد، قطعه آوازی «شهر نامبارک است» بود که شاعر آن واقف لاهوری یکی از شاعران پارسی‌گوی در سبک هندی است.

در ادامه عسگری، خواننده گروه قطعه «صحبت حکام، ظلمت شب یلداست» را با شعری از حافظ خواند تا نوبت به تصنیف «چشم تو» با شعری از مولانا برسد. در نهایت کنسرت آنلاین گروه موسیقی فیه ما فیه با اجرای قطعه ساز و آواز «پاسبان حرم دل» به پایان رسید.

سعید نایب محمدی نوازنده عود، مجتبی عسگری خواننده، حمید قنبری نوازنده تنبک اعضای گروه فی ما فیه را تشکیل می‌دادند.

جمعه ۱۷ مرداد گروه آوای ابریشم با حضور عماد حنیفه، امیر اثنی عشری، حمیدرضا برزو، پویان گرامی، محسن فروغی روی صحنه رفتند.


برنامه زمان کنسرت‌های آن‌لاین موسیقی دستگاهی در سالن رودکی

 

***********************

نماهنگ «ولی‌الله» به‌ مناسبت عید غدیر منتشر شد

 

 

شنبه ۱۸ مرداد و ۱۸ ذی‌الحجه مصادف با سالروز عید سعید غدیر خم است. عید غدیر به عنوان مهم‌ترین عیدهای مسلمانان به ویژه شیعیان است؛ دلیل این امر انتصاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام به عنوان خلیفةاللهی از سوی خداوند و ابلاغ پیامبر گرامی اسلام(ص) به استناد آیه بلاغ است؛ آنجا که خداوند فرمود: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ؛ اى پیامبر، آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده، ابلاغ کن؛ و اگر نکنى رسالتش را به انجام نرسانده‌ای.»

به همین مناسبت نماهنگ «ولی‌الله» با صدای مقداد پیرحیاتی و مبین شادلو مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام منتشر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول