اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رتبه ورزش نابینایان زنجان 5 پله صعود کرد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هیأت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان زنجان در ارزیابی سال 1398 از رتبه 13 به رتبه 8کشوری ارتقا یافت.

رتبه ورزش نابینایان زنجان 5 پله صعود کرد

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هیأت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان زنجان در ارزیابی سال 1398 از رتبه 13  به رتبه 8کشوری ارتقا یافت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره  به فعالیت ورزشی 940 ورزشکار معلول در گروه‌های مختلف تحت پوشش بهزیستی افزود: با توجه به محدودیت‌های پزشکی بانوان نابینا و کم بینا سالانه  مسابقه گلبال، دو و میدانی، شنا، جودو و شطرنج برای این گروه برگزار می‌شود که مدال‌های مختلفی را کسب کرده‌اند.

وی ورزش را یکی از راه‌های توانمندسازی معلولین برشمرد و افزود: ارتقای ورزش نابینایان و معلولین حاکی از افزایش خود باوری و توانمندی معلولین است و نابینایان علاوه بر ارتقا در ورزش جزو تحصیلکرده‌ترین گروه معلولین هستند.

محمدی قیداری با بیان اینکه استان زنجان درسال‌های اخیر در رشته ورزشی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان به نتایج ارزشمندی دست یافته است، خاطرنشان کرد : الهه قلی‌ فلاح ورزشکار زنجانی، تنها دختر نابینای اسکی باز ایرانی است که با شرکت در مسابقات مختلف به عنوان شجاع‌ترین زن از سوی ( ام. بی. سی) فدراسیون جهانی نابینایان و کم بینایان معرفی شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول