اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دفاع سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا از سرکوب خشن معترضان

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا ضمن ادای شهادت در کمیته سنا، از سرکوب خشن اعتراضات علیه نژادپرستی در این کشور دفاع کرد و آن را تاکتیک رایج کاهش تنش توصیف کرد.

دفاع سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا از  سرکوب خشن معترضان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چاد ولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز پنجشنبه در جلسه سنا، از سرکوب خشن اعتراضات علیه نژادپرستی در این کشور دفاع کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، این مقام آمریکایی ضمن ادای شهادت در کمیته امنیت داخلی و امور دولت در سنای آمریکا گفت، با وجود توافق با مقامات محلی، قطعاً نیروهای مجری قانون در شهرهایی نظیر پورتلند باقی خواهند ماند.

ولف مدعی شد، باندهای خلافکار و تروریست‌های چپگرا و هرج‌ومرج‌ طلب‌هایی نظیر گروه «آنتیفا» در ایالت اورگن هر شب دست به خرابکاری زده و تلاش کردند ساختمان دادگاه ایالتی را تخریب کنند.

وی همچنین مقامات محلی این ایالت را که عضو حزب دموکرات آمریکا هستند به همدستی با خرابکاران و باندهای جنایت‌کار متهم کرد.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا، اقدامات خشن و سرکوب‌گرانه مأموران فدرال علیه معترضان را  «تاکتیک‌های رایج کاهش تنش» توصیف کرد.

این اقدامات شامل دستگیری شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز و انتقال آن‌ها به ون‌های بی‌نام و نشان، پرتاب گاز اشک‌آور و استفاده از سلاح‌های کمتر کشنده برای متفرق کردن آن‌ها می‌شوند.

ولف افزود تا کنون ۹۹ نفر در اعتراضات شهر پورتلند توسط مأموران بازداشت شده‌اند و «ظرف ۳۰ روز آینده شمار بیشتری نیز دستگیر خواهند شد».

«متیو آلبنس» سرپرست سازمان فدرال «امنیت مهاجرت و گمرک» آمریکا (ICE) این هفته بعد از یک سال عهده‌داری این منصب اعلام کرد در نظر دارد از سمت خود استعفا دهد.

این سازمان که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا محسوب می‌شود، با گسیل کردن نیروهای امنیت مرزی به داخل شهرها، در سرکوب شدید اعتراضات نقشی اساسی دارد.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراضات گسترده هستند.

«دونالدترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که با این اعتراضات مخالف است، در واکنش به خروج نیروهای فدرال از ایالت اورگان تهدید کرده است، اگر مقامات محلی نتوانند به اعتراضات خاتمه دهند این بار گارد ملی را وارد صحنه خواهد کرد.

نظامیان فدرال آمریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد ایالت اورگان شده بودند تا ضمن محافظت از ساختمان‌های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند را سرکوب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول