اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

دارابی: دیالکتیک رسانه ای تغییرات بنیادین یافته است/ تغییر جایگاه خبرنگار

دیالکتیک رسانه‌ای در دنیای ما تغییرات بنیادین یافته چرا که انواع تحلیل‌ و تبیین‌های رسانه‌ای، همگام با رفت و برگشت‌های خبری، جلوه بیرونی یافته‌اند و بدون آنها، گویی «خبر» عنصری ناقص و ناکارآمد محسوب می‌شود.

دارابی: دیالکتیک رسانه ای تغییرات بنیادین یافته است/ تغییر جایگاه خبرنگار

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: به مناسبت فرار رسیدن روز 17 مردادماه و مصادف با روز خبرنگار، «علی دارابی» معاون امور استان های صداوسیما در یادداشتی اختصاصی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده، به این روز و جایگاه خبرگزاری فارس در میان پرداخته که متن کامل این یادداشت را در ادامه می خوانید:

این روزها سودای جهانی شدن و عطش سیری‌ناپذیر انسان معاصر برای رسیدن به قله‌های ارتباطات اجتماعی، رسانه‌ها را در جایگاه حساسی قرار داده است؛ در چارچوب جهانی شدن، رسانه‌ به عنوان ابزاری متفاوت، دارای توانمندی‌های بالقوه بسیاری نسبت به کارکردهای خود در گذشته نه چندان دور است، ابزاری به مراتب قوی‌تر، ماناتر و تاثیرگذارتر از انواع سلاح‌های سنگین، به واقع خود سلاحی است دوربرد که قادر به تغییر و تبدیل معادلات بین‌المللی است و در این بین خبرنگاران و دبیران خبر به عنوان عاملان اجرای سیاست‌های رسانه‌ای، نقشی دیگرگونه در تعاملات میان ملت‌ها یا درون یک جامعه یافته‌اند.

قلم آنها همچون چاشنی این سلاح عظیم، قدرت آتش‌افروزی آن را تعیین می‌کند و از پس کلمات و جملاتی که می‌نویسند، عرصه تعاملات جهانی را دگرگون می‌کنند.

دیالکتیک رسانه‌ای در دنیای ما تغییرات بنیادین یافته چرا که انواع تحلیل‌ و تبیین‌های رسانه‌ای، همگام با رفت و برگشت‌های خبری، جلوه بیرونی یافته‌اند و بدون آنها، گویی «خبر» عنصری ناقص و ناکارآمد محسوب می‌شود و در این میانه، خبرنگاران به عنوان سیاست‌گذاران اصلی در نگارش متن، جایگاه به مراتب پر اهمیت‌تری نسبت به گذشته یافته‌اند.

در این شرایط رسانه های مؤثر کشورها نقشی تعیین‌کننده در میزان تاثیر بر جامعه خود و دیگر ملل دارند و با تولید خبرهای دقیق و مهم باید نقشی کلیدی را در روند توسعه کشور ایجاد کنند.

خبرگزاری فارس که از دهه هشتاد به صورت حرفه ای فعالیتش را در کشور آغاز کرد به سرعت جایگاه مطلوبی را بین مسئولین و مردم بدست آورد و علاوه بر تولید خبر با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین، انتشار مطالب تاثیرگذار در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار داد به گونه ای که به مرور و با حضور در شبکه های اجتماعی جایگاه مطلوب رسانه ای را در کشور، از آن خود کرد.

مدیران و کارکنان این خبرگزاری خدمت به کشور و مردم را با روحیه ای جهادی سرلوحه کار خود قرار دادند و حالا هفدهم مرداد ماه روزخبرنگار، نکوداشت همکاران مؤمن و انقلابی است که با هنر و اخلاق حرفه ای در خبرگزاری فارس زبان گویای مردم هستند.

همزمانی این روز ارزشمند را با عید خجسته غدیر غم به فال نیک گرفته و ضمن تبریک این روز و ایام، تلاش مجاهدانه و بی‌دریغ شما را در اطلاع‌رسانی و پیگیری مطالبات مردم که ولی‌نعمتان همه ما هستند ارج می‌نهم و توفیق و سربلندی شما را از پروردگار تعالی آرزومندم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول