اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بیانیه دولت وفاق ملی لیبی علیه تفاهمنامه دریایی مصر و یونان

دولت وفاق ملی لیبی در واکنش به تفاهمنامه تعیین حدود دریایی میان مصر و یونان، این تفاهمنامه را فاقد ارزش قانونی دانست.

بیانیه دولت وفاق ملی لیبی علیه تفاهمنامه دریایی مصر و یونان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس) شب گذشته (پنجشنبه) به تفاهمنامه تعیین حدود دریایی میان مصر و یونان واکنش نشان داد و آن را علیه حقوق دریایی لیبی خواند.

به نوشته اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که با «دقت تمام» اعلامیه مشترک مصر و یونان در خصوص دریای مدیترانه را تحت نظر دارد و اجازه نمی‌دهد حقوق دریایی لیبی طبق ادعای خود نقض شود.

طرابلس همچنین تأکید کرد که دریای مدیترانه باید مکانی برای صلح باشد و کشورهای ساحلی این دریا می‌بایست بر اساس مبانی حقوق بین‌الملل و توافقات بین‌المللی اقدام به ترسیم مرزهای دریایی خود کنند.

دولت وفاق ملی لیبی در ادامه با دفاع از توافق دریایی امضاء شده میان خود با دولت ترکیه در نوامبر سال گذشته، آن را بر اساس قوانین بین‌المللی دانست.

وزارت خارجه ترکیه نیز شب گذشته در بیانیه‌ای در اعتراض به تفاهمنامه میان مصر و یونان، اعلام کرد که این تفاهمنامه ارزش قانونی برای ترکیه ندارد. (جزئیات بیشتر)

وزیر خارجه یونان پنجشنبه راهی قاهره شد و با «سامح شکری»، همتای مصری خود دیدار و در مورد راه‌های تقویت روابط دوجانبه و مسائل منطقه مورد توجه طرفین گفت‌وگو کردند و به تبادل آرا پرداختند. در این دیدار همچنین تفاهمنامه ترسیم مرز دریایی میان دو کشور نیز امضاء شد.

امضای تفاهم نامه ترسیم مرزهای آبی بین مصر و یونان در واکنش به امضای تفاهم‌نامه مشابه بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» است که ماه نوامبر سال میلادی گذشته به امضای رؤسای جمهور ترکیه و لیبی رسید.

وزیر خارجه یونان بعد از امضای تفاهم‌نامه امروز، گفت که تفاهم‌نامه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی «غیرقانونی» است و آتن به کمک قاهره، برای مقابله با هر گونه چالش‌هایی در منطقه شرق مدیترانه همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول