اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ایجاد 68 حوزه انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان

کمیسیون مرکزی انتخابات تاجیکستان از ایجاد 68 حوزه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

ایجاد 68 حوزه انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امروز در شهر دوشنبه نشست کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی تاجیکستان برگزار شد.

در جریان این جلسه که ریاست آن را «بختیار خدایارزاده» رئیس کمیسیون مرکزی انتخابت و همه‌پرسی بر عهده داشت طرح اقدامات اساسی برای آمادگی و برگزاری انتخایات ریاست جمهوری در تاجیکستان و همچنین مسائل مربوط به ایجاد حوزه های انتخاباتی بررسی شد.

در چارچوب این طرح، زمان سازماندهی حوزه های انتخاباتی و کمیسیون های آن، معرفی و ثبت نام نامزدهای کرسی ریاست جمهوری و سایر موضوعات سازمانی مربوط به مراحل روند انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، پیش بینی شده اند.

پس از بحث و بررسی، مطابق با تصمیم مرتبط کمیسیون، برنامه اصلی فعالیت های مربوط به آماده سازی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  در تاجیکستان تصویب شد.

گفته می شود که اقدامات مندرج در این طرح ماهیت سازمانی و اطلاع رسانی داشته و اجرای آنها در بازه زمانی تعیین شده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان در سطح بالای سازمانی و سیاسی، ازادانه، شفاف و دموکراتیک کمک می کند.

مطابق با ماده های 8 و 12 قانون انتخابات تاجیکستان در قملور این کشور 68 حوزه انتخاباتی ایجاد، مکان و شماره تقریبی رای دهندگان مشخص شدند.

روز گذشته در جلسه مشترک مجالس ملی و نمایندگان تاجیکستان در مورد تعیین 11 آکتبر به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول