اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مهمترین رسالت خبرنگاران حفظ وحدت است/ سیاست‌زدگی آفت کار رسانه‌ای

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه محوریت کار خبرنگاران باید اصلاح امور، سلامت‌بخشی و ترویج فرهنگ انسانی باشد، گفت: مهمترین رسالت رسانه و خبرنگاران حفظ وحدت است.

مهمترین رسالت خبرنگاران حفظ وحدت است/ سیاست‌زدگی آفت کار رسانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد گفت: غدیر تنها یک شعار نیست و محتوای قابل تامل بسیاری را در خود جای داده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه غدیر یعنی عدالت به معنای واقعی کلمه، یادآور شد: غدیر یعنی امامی بر ما حاکم باشد که بی‌عدالتی و زیاده‌خواهی را حتی در نزدیکان خود برنمی‌تابد.

وی بیان داشت: غدیر یعنی هدایت‌گری بر اساس حقایق و نه فضاسازی‌ها، ما باید از غدیر استوار ماندن بر حقایق را بیاموزیم.

هدف دشمن از تحریف حقایق، ناامید کردن مردم است

نکونام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحریف و جنگ روایت‌ها اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا حقایق را وارونه جلوه دهد، انقلاب و دستاوردهای آن را تحریف کند و نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: هدف از این تحریف‌ها ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است و لذا همه ما با تاسی از غدیر باید خدمت به مردم را بر هر چیز مقدم بدانیم و مهربانانه برای حفظ امید مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه از غدیر می‌توان مقاومت و ایستادگی آموخت، گفت: امروز مقاومت راه غدیر را در پیش گرفته و حوادثی مانند انفجارهای بیروت برای از بین بردن این مقاومت و مخدوش کردن زیرساخت‌های آن است.

نکونام در ادامه با اشاره به سالروز شهادت محمود صارمی در مزارشریف و تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگاران نقش عمده‌ای در عرصه اطلاع‌رسانی دارند و با نگاه خلاقانه، ریزبینانه و دلسوزانه خود افکار عمومی را جلب و برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد اظهار داشت: علی‌رغم این نگاه قشر خبرنگار همواره در معرض تهدید قرار دارند اما تهدیدها آنان را از انجام رسالتشان بازنمی‌دارد.

وی با تاکید بر ضرورت جریان‌سازی خبرنگاران در فضای مجازی گفت: محوریت این جریان‌سازی باید اصلاح امور، سلامت‌بخشی و ترویج فرهنگ انسانی باشد.

قلم خبرنگار باید در راستای اعتلای حرکت انقلاب باشد

نکونام با بیان اینکه خبرنگاران با قلم هدایت‌گر خود باید به اعتلای حرکت انقلاب کمک کنند، تصریح کرد: رسانه هم همچون سایر مجموعه‌ها باید سالم‌سازی را از درون خود آغاز کند.

امام جمعه شهرکرد منفعت‌طلبی، سیاست‌زدگی، حزب‌گرایی و قومیت‌گرایی‌های تفرقه‌افکن را آفت کار خبرنگاری دانست و افزود: خبرنگار باید اخلاق‌محور باشد و به دور از تحقیر، توهین و بی‌ادبی وظایف خود را به انجام برساند.

وی تصریح کرد: مهمترین رسالت رسانه و خبرنگاران حفظ وحدت است و لذا خبرنگاران فارغ از هر نگاه و تفکر سیاسی باید برای حفظ وحدت در کشور بکوشند.

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسراف یعنی از حد اعتدال خارج شدن، عنوان کرد: انسان باید در حد نیازش در دنیا استفاده کند و چنانچه از این حد عبور کند گرفتار هواپرستی شده است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول