اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پیام واقعه غدیر تبعیت محض از ولایت و رهبری است

ائمه جمعه کرمان ولایت علی‌بن ابیطالب (ع) را حقیقت‌بخش همه معارف دینی دانستند و پیام غدیر را تبعیت از ولایت و رهبری عنوان کردند.

پیام واقعه غدیر تبعیت محض از ولایت و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه شهر انار با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: آن‌چه به همه معارف ایمانی و جهادی رنگ حقیقت می‌بخشد، ولایت امیرالمومنین علی‌بن ابیطالب (ع) است که متجلی در فرهنگ غدیر است.

امام جمعه شهر انار بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در همه بیاناتشان از سردارحاج قاسم سلیمانی به نیکی یاد می‌کنند و این برای همه ولایتمداران و دلسوزان انقلابی درس است که مگر قاسم سلیمانی چه کرده که این قدر مورد حمایت وعنایت نائب امام زمان است.

 حجت‌الاسلام منتظری به جنگ اراده‌ها و تحریف واقعیات اشاره کرد و گفت: دشمن می‌خواهد آن‌چه را که خود اراده کرده بر اذهان و افکار عمومی تحمیل کند در جنگ روایت‌ها، روایت‌ها ناقص بیان می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ملت صبور و شکور ایران تجلیل و تقدیر کردند که علی‌رغم همه مشکلات در صحنه مواسات، احسان و همدلی حضور دارند و تاکید ایشان این است که همچنان کمک‌های مومنانه ادامه پیدا کند.

امام جمعه شهر انار خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار شهرستان انار در دهه ولایت و امامت در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گام‌های خوبی را برداشته و به میدان آمدند، هزینه خرید دو دستگاه مورد نیاز اداره بهزیستی و سه دستگاه مورد نیاز بیمارستان تامین شد، سرای سالمندان کلنگ خورد و هزینه ساخت ساختمان پاراکلینیک تامین و بیش از ۷۰۰ سبد غذایی تقدیم نیازمندان شد.

حجت‌الاسلام منتظری روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار را تبریک گفت و بیان کرد: خبرنگار واقعی کسی است که خود را در قبال ملت و کشور، باورها و اعتقادات، منافع ملی، اخلاق و ارزش‌های جامعه مسئول بداند.

 تبعیت از ولایت و رهبری پیام واقعه غدیر است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی امام جمعه بخش بلورد سیرجان به تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در جامعه اسلامی و نقش آن در برون‌رفت از بحران‌ها و رفع مشکلات و حرکت جامعه به سوی پیشرفت و تعالی پرداخت و افزود : ضرورت دارد ماهیت غدیر در تاریخ اسلام به‌خوبی برای مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان بهتر و بیشتر تبیین شود.

وی به همت مردم در حمایت از کمک‌های مومنانه در دهه ولایت و امامت اشاره کرد و تصریح کرد: پیام مهم غدیر همدلی و مهربانی و در کنار هم بودن است و به‌دلیل مشکل شیوع کرونا مردم ما با کمک‌های مومنانه و اطعام نیازمندان، این عید سعید را به عید همدلی تبدیل می‌کنند که طی هفته گذشته این مهم را دیدیم.

امام جمعه بلورد با ابراز همدردی با مردم لبنان در حادثه انفجار بندر بیروت گفت: ذی‌نفعان این حادثه، رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها هستند که برای به هم ریختگی و ایجاد آشوب در این کشور مثلث عبری، عربی و آمریکایی تشکیل دادند ولی موفق به اهداف شوم خود نشدند وحالا هم  صهیونیست‌ها که خود دچار تزلزل و بی‌ثباتی هستند نمی‌توانند ببیند کشوری چون لبنان دارای ثبات و آرامش است.

ضرورت تسریع در روند ساخت باند دوم محور ریگان- نرماشیر

حجت‌الاسلام جعفر ریگانی امام جمعه موقت ریگان اظهار کرد: رسانه ملی و خبرگزاری‌ها نقش به‌سزایی در بیان مشکلات شهرستان ریگان داشته و دارند.

وی تصریح کرد: ریگان به‌واسطه شهرستانی کمتر توسعه یافته شاهد ریزگردها و طوفان‌ها ومشکلات عدیده‌ای در زمینه‌های مختلف است که رسانه‌های شهرستان به‌خوبی به رصد مشکلات این شهرستان پرداختند که صدای ریگان به گوش مسئولان استانی و کشوری رسیده است.

امام جمعه موقت ریگان افزود: در کنار صنایع بزرگ، صنایع کوچک نیز می‌توانند در اقتصاد مقاومتی نقش به‌سزایی ایفا کنند، در روستاهای شهرستان ریگان استعدادهای خوبی در زمینه اشتغال‌زایی وجود دارد که نیاز به حمایت دارند.

وی افزود: مسئولان استانی و شهرستانی به اشتغال خرد خانگی در روستاهای شهرستان توجه جدی داشته باشند.

ریگانی با اشاره به اینکه محور ریگان - نرماشیر به قتل‌گاه تبدیل شده است، خواستار تسریع در روند ساخت باند دوم این محور شد.

وی اضافه کرد: محور ریگان - جاسک که از محورهای استراتژیک در این شهرستان است،  می‌تواند نقش به‌سزایی در اقتصاد ریگان ایفا کند این پروژه تعطیل و یا راکد شده است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

امام جمعه موقت ریگان همچنین گفت:  بیمارستان ریگان مدتی است که در شهرستان راه‌اندازی شده است نیاز به تجهیزات و پزشک متخصص با توجه به شرایط کنونی دارد.

شایان ذکر است: در نماز جمعه ریگان از خبرنگار خبرگزاری فارس در ریگان به‌دلیل انعکاس اخبار نماز جمعه ریگان توسط ستاد نماز جمعه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول