اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گذشت از قصاص؛ پایان پرونده قتل پس از 7 سال در دهدشت

اختلاف هفت ساله دو طایفه دهدشتی در دهه ولایت و امامت با صلح و سازش به پایان رسید.

گذشت از قصاص؛ پایان پرونده قتل پس از 7 سال در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با تلاش و میانجیگری مسؤولان استانی و شهرستان، ائمه جمعه، نماینده سابق مردم کهگیلویه در مجلس و معتمدین محلی و ریش‌ سفیدان اختلاف هفت ساله دو طایفه بزرگ در دهدشت به صلح و سازش منجر شد.

13 شهریور 1392 بود که درمنطقه سردسیری دیلگون نوجوان ۱۱ ساله به نام  صادق عزیزی فرزند طهمورث از طایفه بابکان در درگیری طائفه‌ای میان بابکانی و اولاد میرزاعلی کشته شد.

و حالا با گذشت هفت سال درگیری و اختلاف این دو طایفه اولیای دم به رسم ادب و گذشت بنا به درخواست مسوولان و ریش سفیدان  استانی، لشکری و کشوری جهت رضای خداوند امر خداپسندانه  عفو و گذشت را مورد تقبل قرار داده و در دهه ولایت و امامت پرونده قتل مختومه شد.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی در این آیین ضمن تشکر از اقدام شایسته خانواده عزیزی و همه کسانی که در آشتی و صلح نقش ایفا نمودند قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید عصبیت‌ها و عصبانیت‌ها را کاهش دهیم و این ناشی از آن است که تربیت‌های خوبی در جامعه شکل نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: امروز خانواده عزیزی انسانی را زنده کردند با این که می‌توانستند قصاص کنند اما خدا می‌فرماید اگر عفو کنید بهتر است.

حجت‌الاسلام افشار امام‌ جمعه شهرستان چرام در این نشست از هر دو طایفه به‌ ویژه خانواده مقتول تقدیر و تشکر کرد.

  افشار افزود: خانواده مقتول همواره ما را پذیرا بودند و با روی گشاده از طلب عفو ما استقبال کردند.

عدل هاشمی‌پور در این مراسم تصریح کرد: ما هر لحظه به مرگ نزدیک‌تر می‌شویم به‌ عنوان وظیفه انسانی و اخلاقی خود باید در راه کار خیر و دوستی حرکت کنیم.

نماینده سابق مردم کهگیلویه در مجلس گفت: امنیت، آموزش و فرهنگ از ابعاد مهم توسعه هستند.

علیرضا اتابک  نیز با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه گفت: وظیفه دولت و حاکمیت این است که امنیت را در جامعه برقرار کنند.

 

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در جامعه‌ای که امنیت وجود نداشته باشد مملو از نگرانی و تشویش خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید محمدابراهیم ساجدی معاون قضایی رئیس‌کل در امور شورا‌های حل اختلاف استان اظهار داشت: هر فردی روش نیکو در جامعه بنیان کند تا ابد ثواب آن به‌حساب اخروی  وی واریز خواهد شد.

همچنین محمود منطقیان فعال اجتماعی با بیان اینکه جان، مال، آرامش و  عقاید انسان‌ها باید در امن‌ و امان باشدف گفت: جان انسان‌ها آن‌ قدر اهمیت و اعتبار دارد که قرآن می‌فرماید« هر کس جان انسانی بستاند انگار جان همه انسان‌ها را گرفته است و اگر جان انسانی را نجات دهد گویا همه را نجات داده است»

 

وی در ادامه افزود: شرایط عشیره‌ای جامعه سبب چنین فجایعی شده است، نشست امشب نه برای نجات یک فرد بلکه نجات جامعه و دوستی میان دو طایفه است.


انتهای پیام/82016
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول