اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نام‌گذاری بیش از 83 هزار نفر به نام «علی» در بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از ابتدای تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، تعداد 83 هزار و 344 نفر به نام علی و القاب و ترکیب‌های آن نام گذاری شده‌اند.

نام‌گذاری  بیش از 83 هزار نفر به نام «علی» در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسکندر پاسالار بعداز ظر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: از ابتدای تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، در استان بوشهر تعداد 83 هزار و 344 نفر مزین به نام زیبای علی و القاب و ترکیب‌های آن شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تأکید بر متخلص شدن هر چه بیشتر به اخلاق علوی در سبک زندگی، بیان کرد: سال گذشته تعداد هزار و 21 نفر از نوزادان متولد شده در استان بنام علی و ترکیبات آن نام گذاری شده‌اند.

وی خواستار انتخاب نام های مناسب برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی برای نوزادان توسط والدین شد و افزود: فرهنگ نام گزینی درست، برای فرزندان بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

پاسالار با بیان اینکه علاقه‌مندی مردم استان بوشهر به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام‌های مذهبی در این استان، بالاترین فراوانی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست امسال فراوانی نام علی با انتخاب 96 مورد، پس از نام محمد و حسین، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و نام امیرعلی با فراوانی 67 مورد پس از امیر حسین، درجایگاه پنجم قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول