اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

غرقی: خبرنگاری در عرصه بین الملل رقبای بسیاری پیش پای ما می گذارد

خبرنگار با سابقه رسانه ملی گفت: خبرنگاری در عرصه بین المللی رقبای بسیاری را پیش پای ما قرار می دهد؛ خاصه در چنین صحنه هایی که همواره خبرنگاران غربی حضور دارند و ثانیه ها برای ما اهمیت دارد.

غرقی: خبرنگاری در عرصه بین الملل رقبای بسیاری پیش پای ما می گذارد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مرتضی غرقی در مصاحبه با برنامه «انعکاس» رادیو گفت‌وگو؛ با اشاره به تجربه های حادثه خیر خبرنگاری گفت: تجربه های بنده عمدتا ناشی از جنگ است؛ مانند زمانی که کاروان قذافی بمباران شد. قرار بود به طرابلس اعزام شویم و کاروان قذافی ساعت 4 صبح از کنار ساحل حرکت کرده و به یکی از کشورهای حاشیه ای قاره اعزام شد. اما این سفر به تعویق افتاده بود و لذا کاروان به روشنایی خورد. ساعت 8 صبح کاروان را بمباران کردند. ما متوجه قضیه شده بودیم و خود را به کاروان رساندیم.

وی ادامه داد: امریکایی ها به محض بمباران کاروان آنجا حضور داشتند و تمام اجساد را جمع کردند. قذافی در خودروی ضد گلوله بود و تنها راننده، خود قذافی و محافظ او، جان سالم به در برده بودند.

غرقی افزود: قذافی در گوشه ای خود را پنهان کرده بود که نیروهای امریکایی او را یافتند. کمتر از 24 ساعت بعد قضیه از دست خبرنگاران خارج شد و روز بعد فهمیدیم این ها دست به کشتن قذافی زده اند و 2 روز بعد جنازه او را به سردخانه ای در مصراته –شهری در لیبی- منتقل کردند. خاطرم هست بالای سر او حضور یافتم و پلاتوی خبری ام را گفتم.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: خبرنگاری در عرصه بین المللی رقبای بسیاری را پیش پای ما قرار می دهد؛ خاصه در چنین صحنه هایی که همواره خبرنگاران غربی حضور دارند و ثانیه ها برای ما اهمیت دارد.

این فارغ التحصیل دانشکده صداوسیما با اشاره به اینکه تجهیزات حرف اول و آخر را در برنده بودن می زند، افزود: هر کشوری که بهترین تجهیزات را دارا باشد، برگ اول و آخر را داراست و ماشه را کشیده است.

غرقی با بیان این مطلب افزود: در زمان تهیه گزارش از مرگ قذافی، مجهز به تلفن ماهواره ای "ثریا" بودیم؛ آن هم در جایی که برق و تلفن و هیچ گونه راه ارتباطی نبود و از این طریق خبر مرگ قذافی را انعکاس دادیم و تلویزیون جمهوری اسلامی جز اولین رسانه هایی بود که این خبر را منتشر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول