اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

در شرایط کرونا، هزینه‌های پذیرایی از مهمانان غدیر را به کمک مؤمنانه اختصاص دهیم

یک کارشناس مذهبی گفت: با توجه به این‌که به‌دلیل شیوع کرونا دید و بازدیدهای مردم از یکدیگر و نیز از سادات در سال جاری کمتر از سال‌های گذشته است، امسال هزینۀ این میهمانی‌ها را برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای کمک مؤمنانه اختصاص دهند و این بسته‌ها را به نیازمندان محله برسانند.

در شرایط کرونا، هزینه‌های پذیرایی از مهمانان غدیر را به کمک مؤمنانه اختصاص دهیم

حجت‌الاسلام علی عباسی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: طبق روایات هیچ عیدی برای مسلمانان بالاتر از عید غدیر نیست، یعنی فضیلت عید غدیر از عید قربان و عیدفطر و سایر اعیاد مذهبی بالاتر است.

وی افزود: عید غدیر کامل کنندهٔ رسالت رسول خداست، یعنی اگر غدیر نبود و امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان امام و حجت خدا معرفی نمی‌شد، رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ناکام می‌ماند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: عید غدیر اکمال دین و اتمام نعمت است، به این معنا که طبق آیات قرآن کریم با عید غدیر دین کامل می‌شود و خداوند نعمت خود را بر مؤمنین تمام می‌کند.

عباسی اظهار کرد: در روایات داریم که اطعام دادن در عید غدیر مانند این است که به همهٔ پیامبران الهی غذا داده‌اید که این فضیلت بسیار بزرگی محسوب می‌شود؛ اطعام علاوه بر این‌که دل‌های شکستهٔ نیازمندان را شاد می‌کند و خانواده‌هایی که سفره‌های آنان خالی و بی‌رونق است را خوشحال می‌شوند، فضیلت اطعام 24 هزار پیامبر الهی را نیز دارد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مستحبات این روز، بستن پیوند اخوت و برادری میان مسلمانان است که البته در شرایط فعلی با توجه به شیوع کرونا ممکن است شرایط برای انجام این امر محقق نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به این‌که به‌دلیل شیوع کرونا دید و بازدیدهای مردم از یکدیگر و از سادات در سال جاری کمتر از سال‌های گذشته است، مردم و به ویژه ساداتی که هر ساله هزینه‌ای برای پذیرایی از مهمانان قرار می‌دادند یا به اطعام مومنین می‌پرداختند، امسال همان هزینه را برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای کمک مؤمنانه قرار داده و این بسته‌ها را به نیازمندان محله برسانند، این امر در مناطق بسیاری اجرا شده است و بی‌شک ثواب بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول