اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بغداد | دستگیری 5 تروریست خطرناک از جمله «خونریز دیالی»

با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق، پنج تروریست خطرناک از جمله قاتل 150 شهروند عراقی معروف به «سفاح دیالی» (خونریز دیالی) در بغداد دستگیر شدند.

بغداد | دستگیری 5 تروریست خطرناک از جمله  «خونریز دیالی»

  به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره کل استخبارات (اطلاعات نظامی) عراق، دیروز (جمعه - ۸ آگوست) از دستگیری یک تروریست خطرناک تحت تعقیب در استان دیالی خبر داد که سالهای پیش با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده موجب کشته شدن، ۱۵۰ عراقی شده بود.

این اداره طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، تصریح کرد که نیروهای اداره مبارزه با تروریسم در دیالی و بغداد در چارچوب اداره استخبارات در وزارت کشور عراق، طی عملیاتی یک تروریست ملقب به «ابوخطاب» را که به  خونریز دیالی (سفاح دیالی) معروف است، شناسایی و دستگیر کردند.

بنا بر این گزارش، این فرد متهم است که در سال ۲۰۰۸،  یک خودروی بمب‌گذاری شده را در بازار ناحیه «خان بنی‌سعد» منفجر کرده که به کشته شدن ۱۵۰ نفر از اهالی این منطقه منجر شد.

در این بیانیه آمده است که پس از پیگیری‌ استانداری دیالی، این فرد در منطقه «الدوره» بغداد دستگیر شد و وی به اتهام وارده به خود اعتراف کرد و برای تکمیل تحقیقات به دستگاه قضایی کشور تحویل داده شد.

یک منبع آگاه امنیتی بلندپایه در استان دیالی درباره جزئیات دستگیری ابوخطاب گفت که وی طی یک عملیات ویژه در بغداد دستگیر شد. یک نیروی امنیتی از اطلاعات و مبارزه با تروریسم دیالی با هماهنگی استخبارات بغداد این عملیات ویژه را انجام داد که به دستگیری پنج تروریست بسیار خطرناک منجر شد.

وی افزود: در میان افراد مذکور، یک تروریست متهم به انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در خان بنی سعد (در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب بعقوبه) که به شهادت ۱۵۰ شهروند عراقی و زخمی شدن ۳۰۰ نفر دیگر منجر شد و خسارات مالی بالایی وارد آورد، نیز به چشم می‌خورد. 

این منبع گفت که وی معروف به «سفاح دیالی» است که چند سال پیش بزرگترین قتل عام در تاریخ استان دیالی را رقم زد و از عناصر تروریستی بسیار خطرناک به شمار می‌آید.

به گفته این منبع آگاه، عملیات دستگیری ابوخطاب بر اساس اطلاعات دقیق و با هماهنگی امنیتی کامل میان سرویس‌های اطلاعاتی صورت گرفت.

پایگاه خبری موازین  نیز تصاویری از عملیات دستگیری این فرد منتشر کرد که در ادامه می آید:

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول